Pregled bibliografske jedinice broj: 1220525
Digitalna kompetencija nastavnika španjolskoga jezika
Digitalna kompetencija nastavnika španjolskoga jezika // Jezik u digitalnom okruženju : 35. međunarodni znanstveni skup HDPL-a / Glušac, Maja ; Mikić Čolić, Ana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2022. str. 175-190 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1220525 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalna kompetencija nastavnika španjolskoga
jezika
(Spanish Foreign Language Teachers' Digital
Competence)
Autori
Jelić, Andrea-Beata ; Blažević, Ana Gabrijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezik u digitalnom okruženju : 35. međunarodni znanstveni skup HDPL-a
/ Glušac, Maja ; Mikić Čolić, Ana - Zagreb : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2022, 175-190
ISBN
978-953-7494-03-2
Skup
35. međunarodni znanstveni skup Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku: Jezik u digitalnom okruženju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 09.09.2021. - 11.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
informacijska i komunikacijska tehnologija (IKT) ; digitalna kompetencija ; španjolski kao strani jezik ; nastavnici ; Hrvatska
(information and communication technology (ICT) ; digital competence ; Spanish as a foreign language ; teachers ; Croatia)
Sažetak
Stalni razvoj informacijskih i komunikacijskih tehnologija (IKT) snažno utječe na svakodnevni život društva u cjelini zbog čega na individualnoj razini postoji potreba za posjedovanjem određene razine digitalne kompetencije. Pojam digitalne kompetencije nastavnika razrađuje se u više referentnih dokumenata, i za obrazovatelje općenito (Europska komisija 2017, UNESCO 2018) i za nastavnike stranih jezika (Eaquals 2013, Institut Cervantes 2012). Dosadašnja istraživanja digitalne kompetencije nastavnika ukazuju na relativno nisku razinu ovladanosti digitalnim vještinama, nezadovoljstvo takvim stanjem te potrebu za cjeloživotnim usavršavanjem u tom području (Forminykh i dr. 2019, Mikulan i dr. 2018, Ottestad i dr. 2014). Kako bi se dodatno rasvijetlilo to područje u hrvatskom kontekstu, cilj je našeg rada istražiti i opisati odabrane vidove digitalne kompetencije kod nastavnika španjolskoga jezika kroz dva postavljena istraživačka pitanja: kakvi su stavovi nastavnika španjolskog jezika prema IKT-u u procesu poučavanja toga jezika i koja je razina razvijenosti različitih područja digitalnih znanja i vještina. Rezultati pokazuju da nastavnici imaju umjereno pozitivan stav prema uporabi IKT-a u procesu poučavanja španjolskoga jezika te da posjeduju srednju razinu ovladanosti digitalnim vještinama. Buduća istraživanja trebala bi se usredotočiti na istraživanje ostalih vidova digitalne kompetencije, kao i na utvrđivanje obrazovnih potreba nastavnika, a kao podloga za izradu krojenih programa dodatnog usavršavanja nastavničkih kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb