Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1220525

Digitalna kompetencija nastavnika španjolskoga jezika


Jelić, Andrea-Beata; Blažević, Ana Gabrijela
Digitalna kompetencija nastavnika španjolskoga jezika // Jezik u digitalnom okruženju : 35. međunarodni znanstveni skup HDPL-a / Glušac, Maja ; Mikić Čolić, Ana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2022. str. 175-190 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1220525 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Digitalna kompetencija nastavnika španjolskoga jezika
(Spanish Foreign Language Teachers' Digital Competence)

Autori
Jelić, Andrea-Beata ; Blažević, Ana Gabrijela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Jezik u digitalnom okruženju : 35. međunarodni znanstveni skup HDPL-a / Glušac, Maja ; Mikić Čolić, Ana - Zagreb : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2022, 175-190

ISBN
978-953-7494-03-2

Skup
35. međunarodni znanstveni skup Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku: Jezik u digitalnom okruženju

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 09.09.2021. - 11.09.2021

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
informacijska i komunikacijska tehnologija (IKT) ; digitalna kompetencija ; španjolski kao strani jezik ; nastavnici ; Hrvatska
(information and communication technology (ICT) ; digital competence ; Spanish as a foreign language ; teachers ; Croatia)

Sažetak
Stalni razvoj informacijskih i komunikacijskih tehnologija (IKT) snažno utječe na svakodnevni život društva u cjelini zbog čega na individualnoj razini postoji potreba za posjedovanjem određene razine digitalne kompetencije. Pojam digitalne kompetencije nastavnika razrađuje se u više referentnih dokumenata, i za obrazovatelje općenito (Europska komisija 2017, UNESCO 2018) i za nastavnike stranih jezika (Eaquals 2013, Institut Cervantes 2012). Dosadašnja istraživanja digitalne kompetencije nastavnika ukazuju na relativno nisku razinu ovladanosti digitalnim vještinama, nezadovoljstvo takvim stanjem te potrebu za cjeloživotnim usavršavanjem u tom području (Forminykh i dr. 2019, Mikulan i dr. 2018, Ottestad i dr. 2014). Kako bi se dodatno rasvijetlilo to područje u hrvatskom kontekstu, cilj je našeg rada istražiti i opisati odabrane vidove digitalne kompetencije kod nastavnika španjolskoga jezika kroz dva postavljena istraživačka pitanja: kakvi su stavovi nastavnika španjolskog jezika prema IKT-u u procesu poučavanja toga jezika i koja je razina razvijenosti različitih područja digitalnih znanja i vještina. Rezultati pokazuju da nastavnici imaju umjereno pozitivan stav prema uporabi IKT-a u procesu poučavanja španjolskoga jezika te da posjeduju srednju razinu ovladanosti digitalnim vještinama. Buduća istraživanja trebala bi se usredotočiti na istraživanje ostalih vidova digitalne kompetencije, kao i na utvrđivanje obrazovnih potreba nastavnika, a kao podloga za izradu krojenih programa dodatnog usavršavanja nastavničkih kompetencija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.hdpl.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Jelić, Andrea-Beata; Blažević, Ana Gabrijela
Digitalna kompetencija nastavnika španjolskoga jezika // Jezik u digitalnom okruženju : 35. međunarodni znanstveni skup HDPL-a / Glušac, Maja ; Mikić Čolić, Ana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2022. str. 175-190 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Jelić, A. & Blažević, A. (2022) Digitalna kompetencija nastavnika španjolskoga jezika. U: Glušac, M. & Mikić Čolić, A. (ur.)Jezik u digitalnom okruženju : 35. međunarodni znanstveni skup HDPL-a.
@article{article, author = {Jeli\'{c}, Andrea-Beata and Bla\v{z}evi\'{c}, Ana Gabrijela}, year = {2022}, pages = {175-190}, keywords = {informacijska i komunikacijska tehnologija (IKT), digitalna kompetencija, \v{s}panjolski kao strani jezik, nastavnici, Hrvatska}, isbn = {978-953-7494-03-2}, title = {Digitalna kompetencija nastavnika \v{s}panjolskoga jezika}, keyword = {informacijska i komunikacijska tehnologija (IKT), digitalna kompetencija, \v{s}panjolski kao strani jezik, nastavnici, Hrvatska}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jeli\'{c}, Andrea-Beata and Bla\v{z}evi\'{c}, Ana Gabrijela}, year = {2022}, pages = {175-190}, keywords = {information and communication technology (ICT), digital competence, Spanish as a foreign language, teachers, Croatia}, isbn = {978-953-7494-03-2}, title = {Spanish Foreign Language Teachers' Digital Competence}, keyword = {information and communication technology (ICT), digital competence, Spanish as a foreign language, teachers, Croatia}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font