Pregled bibliografske jedinice broj: 1220275
Odgojne implikacije helikopter roditeljstva
Odgojne implikacije helikopter roditeljstva, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1220275 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojne implikacije helikopter roditeljstva
(Educational implications of helicopter parenting)
Autori
Đurin, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
24.09
Godina
2021
Stranica
26
Mentor
Mlinarević, Vesnica ; Tokić Zec, Ružica
Ključne riječi
helikopter roditelji, implikacije helikopter roditeljstva, odgoj, povezujuće roditeljstvo, roditeljstvo
(raising a child, family, parenthood, helicopter parents, borders, connecting parenting, implications of helicopter parenting)
Sažetak
Odgoj je osnovno ljudsko pravo koje započinje u obitelji. Preduvjet su skladni obiteljski odnosi, a na samom početku djetetova života, obitelj je najbitnija sredina za razvitak i odgajanje. Obitelj ima snažan učinak na djetetove emocije i na razvoj ljudskih odnosa. Roditeljstvo označava doživljaj roditeljstva, roditeljsku brigu i skrb, roditeljske postupke, njihovo ponašanje te aktivnosti. Razlikuje se autoritaran, autoritativni, permisivni i zanemarujući roditeljski odgoj. Helikopter roditelji nalaze se visoko na dimenziji topline i podrške uz visoku kontrolu, ali su slabiji u pružanju autonomije svojoj djeci. Poprilično su uključeni u djetetov život, budno prate događanja, donose odluke umjesto svog djeteta. Cilj završnog rada je bio proučiti literaturu različitih autora o helikopter roditeljstvu te o odgojnim implikacijama tog roditeljstva. U radu su definirani pojmovi odgoj, obitelj, roditeljstvo, stilovi roditeljstva, autoritet, helikopter roditelji, granice i postavljanje granica, povezujuće roditeljstvo i odgojne implikacije helikopter roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek