Pregled bibliografske jedinice broj: 1220237
Ometanje dječjeg likovnog stvaralaštva, odmak od slobode izražavanja i stvaranja
Ometanje dječjeg likovnog stvaralaštva, odmak od slobode izražavanja i stvaranja // Procesi usklađivanja i održivi razvoj iz perspektive pedagogije Marije Montessori / Hicela Ivon, Ligija Krolo (ur.).
Split: Dječji vrtić Montessori dječja kuća, Split ; Grad Split ; Hrvatska komora edukacijskih rehabilitatora ; hrvatska udruga Montessori pedagogije, 2022. str. 115-135 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1220237 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ometanje dječjeg likovnog stvaralaštva, odmak od
slobode izražavanja i stvaranja
(Obstruction Of Children`s Artistic Creation,
Departure From Freedom Of Expression, And Creation)
Autori
Dubravka Kuščević
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Procesi usklađivanja i održivi razvoj iz perspektive pedagogije Marije Montessori
/ Hicela Ivon, Ligija Krolo - Split : Dječji vrtić Montessori dječja kuća, Split ; Grad Split ; Hrvatska komora edukacijskih rehabilitatora ; hrvatska udruga Montessori pedagogije, 2022, 115-135
ISBN
978-953-56835-2-0
Skup
Međunarodna znanstveno-stručna konferencija Procesi usklađivanja i održivi razvoj iz perspektive pedagogije Marije Montessori
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 27.05.2021. - 29.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dijete, likovno stvaralaštvo.ometanje dječjeg stvaralaštva
(child, artistic creation, obstruction of children s creativity)
Sažetak
Likovno izražavanje djece u sebi uvijek sadrži elemente učenja i stjecanja novih znanja, čime djeca kroz likovno stvaralaštvo razvijaju spoznajne vrijednosti. Uz sposobnost oblikovanja i donošenja estetskih prosudaba, u likovnim aktivnostima djeca razvijaju vlastiti likovni govor i formiraju svoju osobnost. Dječje likovno stvaralaštvo pretpostavlja slobodu za kreativno izražavanje dječjih doživljaja i emocija likovnim medijem. Tijekom likovnoga istraživanja i eksperimentiranja različitim likovnim materijalima i tehnikama dijete ima mogućnost samostalno i slobodno kreirati svoj likovni uradak. Likovne sadržaje pred dijete treba postaviti zanimljivo i problemski na način koji zadovoljava dječju radoznalost, time likovno istraživanje i stvaranje postaje čin otkrića, radosti i zadovoljstva kroz samostalno propitkivanje okoline. Međutim, ponekad dječja likovna kreativnost može biti ometana na različite načine. U izlaganju se razmatraju razlozi ometanja dječjega likovnoga izražavanja i stvaranja koji dijelom proizlazi iz načina rada odgojitelja u dječjim vrtićima. U izlaganju se također nude rješenja kako organizirati dječje likovne aktivnosti da bi dječje likovno stvaralaštvo nastalo spontano kao rezultat dječje aktivnosti i spoznaje svijeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Likovne umjetnosti