Pregled bibliografske jedinice broj: 1220093
Ima li u odgoju mjesta za ljubav? Spor između Pavla Vuk-Pavlovića i Maxa Schelera
Ima li u odgoju mjesta za ljubav? Spor između Pavla Vuk-Pavlovića i Maxa Schelera // 30. Dani Frane Petrića
Cres, Hrvatska, 2022. str. 156-157 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1220093 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ima li u odgoju mjesta za ljubav? Spor između Pavla Vuk-Pavlovića i Maxa Schelera
(Is there a place for love in education? Dispute between Pavao Vuk-Pavlović and Max Scheler)
Autori
Dretar, Tomislav ; Zagorac, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
30. Dani Frane Petrića
/ - , 2022, 156-157
Skup
30. dani Frane Petrića: Svijet u filozofiji – glavna tema; Hrvatska filozofija i kultura u interakciji i kontekstu – stalna tema
Mjesto i datum
Cres, Hrvatska, 25.09.2022. - 02.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Pavao Vuk-Pavlović, Max Scheler, koncept ljubavi, odgoj
(Pavao Vuk-Pavlović, Max Scheler, concept of love, education)
Sažetak
U svome najznačajnijem djelu iz područja filozofije odgoja Ličnost i odgoj (1932.) Vuk-Pavlović polemizira sa Schelerovom tvrdnjom o tome da ljubav ne može biti odgojnim principom. Prema Vuk-Pavloviću, taj se Schelerov stav temelji na dvije zablude: prva je vezana uz Schelerovo pogrešno razumijevanje odgoja, a druga uz njegovo pogrešno razumijevanje ljubavi. U izlaganju će se analizirati utemeljenost Vuk-Pavlovićeve kritike te postaviti šire pitanje o mogućnostima i granicama ljubavi u odgoju. Definirajući koncept ljubavi, Scheler ga doista suprotstavlja odgoju, koji podrazumijeva utjecanje na svoj objekt. U tom smislu, odgojem se pokušava nešto promijeniti na onome koji se odgaja. Ljubav prema Scheleru pak podrazumijeva prihvaćanje onog voljenog bez da ga se pokušava promijeniti. Prema tome, svrha ljubavi nije utjecaj na voljeni objekt, no ipak kroz genuini akt ljubavi, tvrdi Scheler, može doći do promjene kao pojavljivanja više vrijednosti. Schelerova kritika odgoja počiva na shvaćanju odgoja u negativnom smislu nametanja stranih vrijednosti, pri čemu se ne priznaje vlastitost i vrijednosni potencijal onoga koji se odgaja. S obzirom na navedenu koncepciju ljubavi, moglo bi se teoretizirati o drugačijoj vrsti odgoja, koja podrazumijeva ljubav u smislu razvitka vlastitosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija