Pregled bibliografske jedinice broj: 1219895
Samopouzdanje u roditeljske sposobnosti roditelja djece s teškoćama u razvoju
Samopouzdanje u roditeljske sposobnosti roditelja djece s teškoćama u razvoju // "Unapređenje kvalitete života djece i mladih" / Nikolić, Milena ; Vanitić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla, 2022. str. 639-646 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1219895 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samopouzdanje u roditeljske sposobnosti roditelja
djece s teškoćama u razvoju
(Self-confidence in parental abilities of parents of
children with developmental disabilities)
Autori
Pehar, Matea ; Perić Bralo, Magdalena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
"Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
/ Nikolić, Milena ; Vanitić-Tanjić, Medina - Tuzla, 2022, 639-646
Skup
XIII. Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Starčevo, Srbija, 24.06.2022. - 26.06.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju, roditelji djece s teškoćama u razvoju, samopouzdanje
(children with disabilities, parents of children with disabilities, self-confidence)
Sažetak
Obitelj kao prirodni pružatelj podrške neizostavna je čimbenik djetetovog razvoja. Rođenje djeteta svakoj obitelji donosi sreću ali i određenu razinu stresa. Posebnu pažnju trebamo posvetiti obiteljima djece s teškoćama u razvoju koji su izloženi dodatnoj razini stresa. Međutim nerijetko se događa da su obitelji djece s teškoćama u razvoju prepuštena sama sebi u sustavu koji im ne omogućava zadovoljavanje vlastitih potreba i potreba vlastitog djeteta i na kraju krajeva ostvarivanje osnovnih ljudskih prava. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati samopouzdanje u roditeljske sposobnosti roditelja djece s teškoćama u razvoju u gradu Mostaru i bližoj okolici. U istraživanju je sudjelovalo 25 roditelja djece s teškoćama u razvoju. Za obradu podataka korištene su metode deskriptivne statistike i odgovarajuće neparametrijske statističke metode. Dobiveni rezultati ukazuju da ne postoji statistički značajna razlika u razini samopouzdanja u roditeljske sposobnosti roditelja djece s teškoćama u razvoju s obzirom na dob i radni status roditelja. Spoznaje o samopouzdanju roditelja značajne su ne samo za znanost, nego i za razvoj i odabir primjerenih intervencijskih programa podrške za djecu s teškoćama u razvoju i njihove obitelji. Zbog činejnice da je u istraživanju korišten prilogni ograničena je generalizacija dobivenih rezultata te postoji potreba za daljim istraživanjem ove problematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti