Pregled bibliografske jedinice broj: 1219738
Malešnice i razvoj fonološke svijesti
Malešnice i razvoj fonološke svijesti, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1219738 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Malešnice i razvoj fonološke svijesti
(Nursery rhymes and phonological awareness)
Autori
Klabučar, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2022
Stranica
50
Mentor
Narančić Kovač, Smiljana ; Hanžić Deda, Silvija
Ključne riječi
fonološka svijest ; govorno-jezični razvoj ; malešnice ; rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(development of speech ; nursery rhymes ; phonological awareness ; preschool education)
Sažetak
U ovom se radu govori o povezanosti malešnica s razvojem fonološke svijesti predškolske djece. Prvi je dio posvećen teorijskim spoznajama vezanima uz malešnice, rani govorno-jezični razvoj i fonološku svijest, dok je drugi dio istraživački. Fonološka svijest često se istražuje u kontekstu govorno-jezičnoga razvoja u ranoj dječjoj dobi. Za razvoj fonološke svijesti važna je sposobnost razdiobe riječi na manje jedinice ˗ slogove, prepoznavanje rime i dijeljenje riječi na foneme. Dokazano je da malešnice obiluju poticajima koji djeci omogućuju razvoj tih sposobnosti, i to spontano kroz igru. Malešnice su pučke dječje pjesmice koje postoje u svim jezicima, a prenose se usmenim putem. Imaju karakteristike igara u kojima dijete aktivno sudjeluje, pri čemu usvaja materinski jezik i kulturu. Istraživanja pokazuju da se primjenom malešnica potiče razvoj fonološke svijesti koja je jedan od temeljnih preduvjeta za početak ovladavanja čitanjem. Glavni je cilj ovoga rada ispitati percepciju odgojitelja predškolske djece i studenata Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja o ulozi malešnica u govorno-jezičnom razvoju djece te njihovu upoznatost s ključnim pojmovima, stručnom literaturom i obrazovnim materijalima. Za potrebe istraživanja izrađen je upitnik kojemu su ispitanici pristupili putem poveznice. Rezultati ukazuju na relativno dobru upoznatost ispitanika s pojmovima fonološka svijest i malešnice. Većina se služi malešnicama u svakodnevnom radu, no svjesni su potrebe za intenzivnijom primjenom malešnica kako bi se potaknuo pravilan govorno-jezični razvoj djece. Dio ispitanika uviđa potrebu za intenzivnijim didaktičko-metodičkim osposobljavanjem tijekom studija i putem stručnih usavršavanja za zaposlene odgojitelje. Zbirke malešnica nisu jednako dostupne svim ispitanicima i stoga se neki umrežuju i međusobno dijele nastavne materijale.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb