Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1219738

Malešnice i razvoj fonološke svijesti


Klabučar, Kristina
Malešnice i razvoj fonološke svijesti, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1219738 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Malešnice i razvoj fonološke svijesti
(Nursery rhymes and phonological awareness)

Autori
Klabučar, Kristina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
26.09

Godina
2022

Stranica
50

Mentor
Narančić Kovač, Smiljana ; Hanžić Deda, Silvija

Ključne riječi
fonološka svijest ; govorno-jezični razvoj ; malešnice ; rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(development of speech ; nursery rhymes ; phonological awareness ; preschool education)

Sažetak
U ovom se radu govori o povezanosti malešnica s razvojem fonološke svijesti predškolske djece. Prvi je dio posvećen teorijskim spoznajama vezanima uz malešnice, rani govorno-jezični razvoj i fonološku svijest, dok je drugi dio istraživački. Fonološka svijest često se istražuje u kontekstu govorno-jezičnoga razvoja u ranoj dječjoj dobi. Za razvoj fonološke svijesti važna je sposobnost razdiobe riječi na manje jedinice ˗ slogove, prepoznavanje rime i dijeljenje riječi na foneme. Dokazano je da malešnice obiluju poticajima koji djeci omogućuju razvoj tih sposobnosti, i to spontano kroz igru. Malešnice su pučke dječje pjesmice koje postoje u svim jezicima, a prenose se usmenim putem. Imaju karakteristike igara u kojima dijete aktivno sudjeluje, pri čemu usvaja materinski jezik i kulturu. Istraživanja pokazuju da se primjenom malešnica potiče razvoj fonološke svijesti koja je jedan od temeljnih preduvjeta za početak ovladavanja čitanjem. Glavni je cilj ovoga rada ispitati percepciju odgojitelja predškolske djece i studenata Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja o ulozi malešnica u govorno-jezičnom razvoju djece te njihovu upoznatost s ključnim pojmovima, stručnom literaturom i obrazovnim materijalima. Za potrebe istraživanja izrađen je upitnik kojemu su ispitanici pristupili putem poveznice. Rezultati ukazuju na relativno dobru upoznatost ispitanika s pojmovima fonološka svijest i malešnice. Većina se služi malešnicama u svakodnevnom radu, no svjesni su potrebe za intenzivnijom primjenom malešnica kako bi se potaknuo pravilan govorno-jezični razvoj djece. Dio ispitanika uviđa potrebu za intenzivnijim didaktičko-metodičkim osposobljavanjem tijekom studija i putem stručnih usavršavanja za zaposlene odgojitelje. Zbirke malešnica nisu jednako dostupne svim ispitanicima i stoga se neki umrežuju i međusobno dijele nastavne materijale.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Klabučar, Kristina
Malešnice i razvoj fonološke svijesti, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Klabučar, K. (2022) 'Malešnice i razvoj fonološke svijesti', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Klabu\v{c}ar, Kristina}, year = {2022}, pages = {50}, keywords = {fonolo\v{s}ka svijest, govorno-jezi\v{c}ni razvoj, male\v{s}nice, rani i pred\v{s}kolski odgoj i obrazovanje}, title = {Male\v{s}nice i razvoj fonolo\v{s}ke svijesti}, keyword = {fonolo\v{s}ka svijest, govorno-jezi\v{c}ni razvoj, male\v{s}nice, rani i pred\v{s}kolski odgoj i obrazovanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Klabu\v{c}ar, Kristina}, year = {2022}, pages = {50}, keywords = {development of speech, nursery rhymes, phonological awareness, preschool education}, title = {Nursery rhymes and phonological awareness}, keyword = {development of speech, nursery rhymes, phonological awareness, preschool education}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font