Pregled bibliografske jedinice broj: 1219526
UTJECAJ GLOBALIZACIJE I POSLOVNE ETIKE U FUNKCIJI USPJEŠNOSTI POSLOVANJA
UTJECAJ GLOBALIZACIJE I POSLOVNE ETIKE U FUNKCIJI USPJEŠNOSTI POSLOVANJA // MEĐUNARODNI INTERDISCIPLINARNIČASOPIS SKEI, (2022), 1; 19-31 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1219526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UTJECAJ GLOBALIZACIJE I POSLOVNE ETIKE U FUNKCIJI
USPJEŠNOSTI POSLOVANJA
(THE INFLUENCE OF GLOBALIZATION AND BUSINESS ETHICS AS A FUNCTION OF THE SUCCESSFUL BUSINESS PERFORMANCE)
Autori
Nedović, Mirjana ; Franko, Čuljak
Izvornik
MEĐUNARODNI INTERDISCIPLINARNIČASOPIS SKEI (2744-1067)
(2022), 1;
19-31
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
globalizacija, poslovna etika, uspješnost poslovanja poduzeća, društveno odgovorno ponašanje
(globalization, business ethics, business performance efficacy, socially responsible behavior)
Sažetak
Globalizacijom se povećava utjecaj globalne ekonomije na prosperitet u državama i svijetu kao i u svakom gospodarskom subjektu koji se prilagođava novim okolnostima u poslovanju.Prilagođavanje poslovanja jest preduvjet opstanka u sve konkurentnijem okruženju. Svijet se suočava sa starim izazovima, ali sadaiz novog kuta gledišta. Uzrast populacije sve su češći dodiri između različitih kultura. Danas postaje izazov u pronalasku pravog omjeraizmeđu globalnih normi i standarda i lokalnih kultura, društava i poduzeća. Neetičnim postupanjem i poslovnom kratkovidnošću, moguće je neetičnim poslovanjem narušiti ravnotežu za razvoj globalne ekonomije, te poslovanje poduzeća učiniti neuspješnim, odnosno udaljiti od postavljenih ciljeva. Ponekad korporacije i poduzeća pronalaze i koriste „rupe u zakonu“ na globalnoj razini. Tako stvaraju nepovjerenje u ljudima i koriste ljudsku prirodu za vlastitu dobit. Samo ona poduzeća čija se slika budućnosti temelji na dobroj poslovnoj etici i društveno odgovornom poslovanju mogu dugoročno poslovati i opstati. Cilj i svrha ovog rada je prikazati značaj poslovne etike, i utjecaj globalizacije na uspjeh poslovanja poduzeća, te ukazati na moguće nepoželjne poslovne efekte.U radu se pojašnjava pojam poslovne etike i globalizacije te se analiziraju rezultati provedenog istraživanja na 64 ispitanika o stavu ispitanika prema poslovnoj etici i globalizaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište "Lavoslav Ružička" u Vukovaru
Profili:
Mirjana Nedović Čabarkapa
(autor)