Pregled bibliografske jedinice broj: 1219264
Nove tehnologije u nastavi geografije: stavovi učenika srednjih škola i nastavnika Geografije o GIS-u
Nove tehnologije u nastavi geografije: stavovi učenika srednjih škola i nastavnika Geografije o GIS-u // Knjiga sažetaka / Maradin, Mladen (ur.).
Zagreb: Hrvatsko geografsko društvo, 2022. str. 1-1 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1219264 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nove tehnologije u nastavi geografije:
stavovi učenika srednjih škola i nastavnika
Geografije o GIS-u
Autori
(Šiljeg, Silvija ; Milanović, Antonio ; Marić, Ivan)
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka
/ Maradin, Mladen - Zagreb : Hrvatsko geografsko društvo, 2022, 1-1
ISBN
978-953-7245-20-7
Skup
Znanstveno-stručni skup Razvoj geografske misli i geografskih disciplina 1992. – 2022.
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
GIS ; učenici srednjih škola ; nastavnici geografije ; nastavni predmet geografija
Sažetak
Geografski informacijski sustav (GIS) prepoznat je kao najbolja informacijsko-komunikacijska tehnologija koja se može implementirati u nastavnom predmetu Geografije. Budući da u Hrvatskoj nisu provođena sveobuhvatnija istraživanja o ovoj temi, ovim istraživanjem nastojalo se utvrditi u kojoj mjeri se GIS tehnologija primjenjuje u srednjim školama u RH. U radu su analizirani stavovi učenika koji tijekom svojeg srednjoškolskog obrazovanja slušaju nastavni predmet Geografija i nastavnika Geografije o mogućnostima implementacije GIS-a u nastavni proces s posebnim naglaskom na identifikaciju prepreka. Anketno ispitivanje je provedeno u razdoblju od 3. listopada 2021. do 27. siječnja 2022. godine u 30 srednjih škola u kojima u kojima učenici slušaju nastavni predmet Geografija. Anketa je provedena pomoću programa Google Forms, a rezultati su obrađeni u statističkom programu SPSS. Uzorak je bio namjerni i uključivao je 611 učenika srednjih škola koji su slušali (ili slušaju) nastavni predmet geografija. Rezultati su pokazali da GIS u obradi nastavnih sadržaja ne primjenjuje 76% posto nastavnika. Međutim, 52% učenika smatra uvođenje GIS-a u nastavni proces važnim ili vrlo važnim. Samo 1% nastavnika ocjenjuje svoje znanje o GIS-u izvrsnim.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geografija
POVEZANOST RADA
Projekti:
UIP-2017-05-2694 - Laboratorij za geoprostorne analize (GAL / GAL) (Šiljeg, Ante, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru