Pregled bibliografske jedinice broj: 1219253
Senzorne metode rada u umjetničkoj nastavi i inkluzivnoj praksi
Senzorne metode rada u umjetničkoj nastavi i inkluzivnoj praksi // PERSPEKTIVE UMETNIČKOG OBRAZOVANJA – REFLEKSIJE I ISHODI / PERSPECTIVE OF ART EDUCATION – REFLECTIONS AND OUTCOMES / Joksimović A., Škorc B. i Bosnar M. (ur.).
Beograd: Fakultet likovnih umetnosti, Beograd, 2022. str. 172-183 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1219253 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Senzorne metode rada u umjetničkoj nastavi i inkluzivnoj praksi
(Sensory Methods In Art Teching And Inclusive Practices)
Autori
Linardić, Letricija ; Licul, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
PERSPEKTIVE UMETNIČKOG OBRAZOVANJA – REFLEKSIJE I ISHODI / PERSPECTIVE OF ART EDUCATION – REFLECTIONS AND OUTCOMES
/ Joksimović A., Škorc B. i Bosnar M. - Beograd : Fakultet likovnih umetnosti, Beograd, 2022, 172-183
ISBN
978-86-88591-34-8
Skup
Perspektive umetničkog obrazovanja – refleksije i ishodi = Perspective of art education – reflections and outcomes
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 25.11.2021. - 26.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
senzorne metode, inkluzija, umjetnička nastava, umjetničke metode, umjetnič- ko djelo
(sensory methods, inclusion, art teaching, art methods, artwork)
Sažetak
U ovom eksplikativnom radu nastojalo se steći uvid u važnost odabira metode i pro- cesa izrade umjetničkog djela kao polazišta za razvoj metoda i postupaka korištenih u radu sa studentima na umjetničkim projektima. Pobliže su predstavljene senzorne metode rada suvremenih umjetnika u procesu stvaranja umjetničkog djela. Odabrani su primjeri u kojima su metoda i proces izrade umjetničkog rada bitniji od krajnjeg rezultata. Namjera je zatim bila analizirati nastavne metode koje uključuju senzorne vježbe u različitim oblicima rada sa stu- dentima. Tijekom nekoliko godina prikupljane su informacije i analize, osobni dnevnički zapisi, katalozi i fotodokumentacija koji daju uvid u specifične umjetničke postupke. Takvi umjetnički postupci mogu poslužiti u svrhu introspekcije i razvoja individualnosti, senzibilizacije studena- ta za različite teme, povećane mentalne i fizičke aktivnosti tijekom umjetničkog procesa, ra- zvoja kompleksnijeg umjetničkog rada u reinterpretaciji doživljenog i postizanja veće kvalitete studentskog rada. U radu su predstavljene višegodišnje inkluzivne radionice sa studentima i gluhonijemim osobama iz udruženja „S vjetrom kroz tišinu“, višemjesečni projekt stvaranja umjetničkih djela koja mogu osjetiti slijepe i slabovidne osobe pod nazivom „(Do)živjeti dru- gačije“, te senzorne vježbe u sklopu umjetničkog kolegija u području umjetničke grafike na Akademiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija primijenjenih umjetnosti, Rijeka