Pregled bibliografske jedinice broj: 1219249
Tjelesno vježbanje djece s teškoćama u razvoju
Tjelesno vježbanje djece s teškoćama u razvoju, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1219249 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tjelesno vježbanje djece s teškoćama u razvoju
(Physical exercise of children with developmental
disabilities)
Autori
Čorluka, Laura
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2022
Stranica
41
Mentor
Kunješić Sušilović, Mateja
Ključne riječi
tjelesna aktivnost ; djeca s oštećenim vidom ; djeca s cerebralnom paralizom ; djeca s poremećajima iz autističnog spektra ; djeca s Down sindromom ; inkluzija
(physical activity ; children with vision impairment ; children with cerebral palsy ; children with autism spectrum disorder ; children with Down syndrome ; inclusion)
Sažetak
U radu se analizira tjelesno vježbanje djece s teškoćama u razvoju. Cilj je rada utvrditi koje su prednosti tjelesnog vježbanja za djecu s teškoćama u razvoju te kako se tjelesna i zdravstvena kultura može prilagoditi djeci s teškoćama u razvoju u predškolskim ustanovama. Djeca s teškoćama u razvoju jesu djeca s utvrđenim određenim teškoćama koja ne mogu dosegnuti ili održati potrebnu razinu razvoja i zdravlja i koja imaju posebne potrebe. Tjelesno vježbanje pozitivno utječe na fizičko i psihičko zdravlje sve djece, pa tako i djece s teškoćama u razvoju. Osim toga, tjelesno vježbanje kod djece s teškoćama u razvoju omogućuje njihovu socijalnu prilagodbu, poboljšanje njihova ponašanja, razvijanje samopouzdanja te odgađanje ili barem ublažavanje komplikacija uzrokovanih njihovim zdravstvenim stanjem. Stoga se preporučuje da djeca s teškoćama u razvoju umjereno vježbaju jednako koliko i djeca bez teškoća, točnije barem 30 minuta dnevno. U predškolskim ustanovama djeca s teškoćama u razvoju uključuju se u satove tjelesne i zdravstvene kulture kako bi se uspješno provodio proces inkluzije u predškolskim ustanovama i kako bi se toj djeci omogućilo uživanje u koristima redovitih tjelesnih aktivnosti. Pritom je djeci s teškoćama u razvoju ovisno o njihovim potrebama, željama i teškoćama nužno prilagoditi tjelesne aktivnosti, prostor u kojem se ona provodi te opremu i sredstva koja se koriste.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti