Pregled bibliografske jedinice broj: 1219247
Povezanost tjelesne aktivnosti učenika i školskoga uspjeha
Povezanost tjelesne aktivnosti učenika i školskoga uspjeha, 2022., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1219247 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost tjelesne aktivnosti učenika i školskoga
uspjeha
(Coherence of pupils' physical activity and academic
achievement)
Autori
Lisičak, Brigita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2022
Stranica
49
Mentor
Kunješić Sušilović, Mateja
Ključne riječi
sport ; akademsko postignuće ; ocjene ; đaci
(sports ; school success ; grades ; students)
Sažetak
Tjelesna se aktivnost definira kao svaki pokret koji se ostvaruje suodnosom skeletnoga i mišićnoga organskog sustava. Pored općenite odrednice, tjelesna se aktivnost može sagledati u nizu svakodnevnih djelatnosti pa i u kineziološkim u pogledu sporta. Pozitivan se utjecaj tjelesne aktivnosti može aplicirati na cjelokupan organizam svakoga pojedinca. Od niza benefita u područjima fizičkoga stanja pa sve do psihičkoga i kognitivnoga aspekta. Kognitivan je mehanizam funkcioniranja osobe od znatne važnosti u percipiranju, preradi, integraciji i pohrani različitih informacija čija se najveća izloženost događa u razdoblju pohađanja obveznoga odgojno-obrazovnoga programa. Učenici i njihove spoznaje na kraju nastavnoga ciklusa bivaju vrednovani što rezultira dobivanjem određene ocjene. Dobivena ocjena zapravo predstavlja školsko postignuće koje je učenik realizirao nakon procesa učenja. Naime, cilj je ovoga istraživanja ustanoviti je li bavljenje sportom povezano sa školskim uspjehom učenika četvrtih razreda osnovnoškolskoga obrazovanja. Tjelesna se aktivnost učenika odnosi na bavljenje sportom dok se školski uspjeh odnosi na njihove zaključne ocjene iz nastavnih predmeta prethodno završenoga razreda. Uzeti su u obzir predmeti iz obrazovnoga područja odgojno-obrazovnoga procesa jer se htjela utvrditi međuovisnost tjelesne aktivnosti i kognitivnih procesa spoznaje informacija iz nastavnoga sadržaja u kontekstu predmeta obrazovnoga područja - Hrvatski jezik, Matematika te Priroda i društvo. Prema provedenome su istraživanju predstavljeni prikupljeni podatci te rezultati u tabličnome i grafičkome prikazu. Međutim, nije pronađena statistički značajna razlika u školskome uspjehu učenika koji se bave sportom i onih koji ga ne prakticiraju u slobodno vrijeme. Dodatna bi istraživanja i proučavanja uvelike doprinijela multidisciplinarnome području struke, a samim time i dala odgovor na određena pitanja koja još nisu u potpunosti zaključena glede međuovisnosti tjelesne aktivnosti i školskoga postignuća
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti