Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1219246

Stanje uhranjenosti i prehrambene navike djece predškolske dobi


Strapajević, Bogdana
Stanje uhranjenosti i prehrambene navike djece predškolske dobi, 2022., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1219246 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stanje uhranjenosti i prehrambene navike djece predškolske dobi
(Nutritional status and eating habits of preschool children)

Autori
Strapajević, Bogdana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
26.09

Godina
2022

Stranica
61

Mentor
Kunješić Sušilović, Mateja

Ključne riječi
uhranjenost djece ; pravilna prehrana ; predškolska dob ; učestalost konzumacije namirnica.
(child nutrition ; proper nutrition ; preschool age ; frequency of consumption of foods.)

Sažetak
Praćenje stanja uhranjenosti djece i njihovih prehrambenih navika veoma je važno kako za pravilan rast i razvoj djeteta tako i za procjenu i sprječavanje rizika za zdravlje u kasnijoj životnoj dobi. Stanje uhranjenosti i prehrambene navike usko su povezane tijekom cijelog života no ta je povezanost najizraženija u periodu rasta i razvoja djeteta i zato je jako važno znati što, koliko, zašto, kako i na koji način valja provoditi prehranu djeteta u toj dobi. Cilj ovog istraživanja bio je procijeniti stanje uhranjenosti djece predškolske dobi od 2 do 7 godina , utvrditi postoji li razlika po dobi i spolu u stupnju uhranjenosti te analizirati prehrambene navike djece prema Prehrambenim standardima te iste analizirati po dobi. Za potrebe ovog istraživanja proveden je anketni upitnik putem Google Obrasca koji je obuhvatio 89- oro roditelja djece u dobi od 2 do 7 godina, od čega je bilo 56, 18 % dječaka 43, 82 % djevojčica. Rezultati su pokazali da 66% djece ima normalnu uhranjenost, 12% pretilih. 6% prekomjerne tjelesne težine i 16% pothranjenih. Analizom rezultata po dobi najveći postotak normalno uhranjene djece je u dobi od 4 i 5 godina, ali isto tako i najveći postotak pretilosti, dok najveći postotak pothranjenosti je u mlađoj dobnoj skupini od 2 i 3 godine. Analizom rezultata po spolu pokazao se veći postotak pretilosti kod dječaka, a djevojčice su u postotku više pothranjene. U ovome radu analiziran je unos glavnih skupina namirnica , njihova učestalost i zastupljenost po dobi te uočile njegove nepravilnosti i nedostatnosti. Analizom prehrambenih navika saznajemo da veliki postotak djece (52%) svakodnevno konzumira slatkiše i grickalice kao i 55% roditelja koji imaju istu naviku konzumiranja grickalica ispred televizora. Prehrambene navike se uče i usvajaju, a roditelji su prvi i najvažniji učitelji svoga djeteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Strapajević, Bogdana
Stanje uhranjenosti i prehrambene navike djece predškolske dobi, 2022., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
Strapajević, B. (2022) 'Stanje uhranjenosti i prehrambene navike djece predškolske dobi', diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Strapajevi\'{c}, Bogdana}, year = {2022}, pages = {61}, keywords = {uhranjenost djece, pravilna prehrana, pred\v{s}kolska dob, u\v{c}estalost konzumacije namirnica.}, title = {Stanje uhranjenosti i prehrambene navike djece pred\v{s}kolske dobi}, keyword = {uhranjenost djece, pravilna prehrana, pred\v{s}kolska dob, u\v{c}estalost konzumacije namirnica.}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Strapajevi\'{c}, Bogdana}, year = {2022}, pages = {61}, keywords = {child nutrition, proper nutrition, preschool age, frequency of consumption of foods.}, title = {Nutritional status and eating habits of preschool children}, keyword = {child nutrition, proper nutrition, preschool age, frequency of consumption of foods.}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font