Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1219168

Potiče li se u nastavi Hrvatskoga jezika okomita višejezičnost?


Cvikić, Lidija; Turza-Bogdan, Tamara
Potiče li se u nastavi Hrvatskoga jezika okomita višejezičnost? // Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika / Aladrović Slovaček, Katarina (ur.).
Zagreb: Alfa, 2022. str. 171-190


CROSBI ID: 1219168 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Potiče li se u nastavi Hrvatskoga jezika okomita višejezičnost?
(Is vertical multilingualism fostered in Croatian language classes?)

Autori
Cvikić, Lidija ; Turza-Bogdan, Tamara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika

Urednik/ci
Aladrović Slovaček, Katarina

Izdavač
Alfa

Grad
Zagreb

Godina
2022

Raspon stranica
171-190

ISBN
978-953-364-414-1

Ključne riječi
hrvatski jezik, materinski jezik, nastava, okomita višejezičnost
(Croatian language, mother tongue, teaching, vertical plurilingualism)

Sažetak
Suvremeni pristup ovladavanja hrvatskim kao materinskim jezikom u sustavu odgoja i obrazovanja podrazumijeva učenje standardnoga jezika, ali i njegovanje zavičajnoga idioma s ciljem razvoja jezičnokomunikacijske kompetencije govornika hrvatskoga i postizanje okomite višejezičnosti. Premda se začeci takva pristupa mogu pronaći još u metodičkoj teoriji i praksi iz 70.-ih godina 20. stoljeća, početkom novoga tisućljeća dobivaju sve veći značaj te danas čine jednu od okosnica najnovijega Kurikula nastavnoga predmeta Hrvatski jezik. No, teorijske pomake ne prate jednako intenzivno istraživanja nastavne prakse, pa još uvijek nedostaje iscrpan uvid u to kako se okomita višejezičnost potiče u nastavi Hrvatskoga jezika na različitim razinama. Provedeno istraživanje koje se prikazuje u ovome radu pokazalo je kako se poticanje okomite višejezičnosti razlikuju s obzirom na razinu obrazovanja (osnovna ili srednja škola) te geografsko područje u kojem učitelji rade. Dobiveni rezultati mogu poslužiti za unaprjeđenje nastavne prakse te inicijalnoga i kontinuiranoga obrazovanja učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lidija Cvikić (autor)

Avatar Url Tamara Turza-Bogdan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Cvikić, Lidija; Turza-Bogdan, Tamara
Potiče li se u nastavi Hrvatskoga jezika okomita višejezičnost? // Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika / Aladrović Slovaček, Katarina (ur.).
Zagreb: Alfa, 2022. str. 171-190
Cvikić, L. & Turza-Bogdan, T. (2022) Potiče li se u nastavi Hrvatskoga jezika okomita višejezičnost?. U: Aladrović Slovaček, K. (ur.) Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika. Zagreb, Alfa, str. 171-190.
@inbook{inbook, author = {Cviki\'{c}, Lidija and Turza-Bogdan, Tamara}, editor = {Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, K.}, year = {2022}, pages = {171-190}, keywords = {hrvatski jezik, materinski jezik, nastava, okomita vi\v{s}ejezi\v{c}nost}, isbn = {978-953-364-414-1}, title = {Poti\v{c}e li se u nastavi Hrvatskoga jezika okomita vi\v{s}ejezi\v{c}nost?}, keyword = {hrvatski jezik, materinski jezik, nastava, okomita vi\v{s}ejezi\v{c}nost}, publisher = {Alfa}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Cviki\'{c}, Lidija and Turza-Bogdan, Tamara}, editor = {Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, K.}, year = {2022}, pages = {171-190}, keywords = {Croatian language, mother tongue, teaching, vertical plurilingualism}, isbn = {978-953-364-414-1}, title = {Is vertical multilingualism fostered in Croatian language classes?}, keyword = {Croatian language, mother tongue, teaching, vertical plurilingualism}, publisher = {Alfa}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font