Pregled bibliografske jedinice broj: 1219168
Potiče li se u nastavi Hrvatskoga jezika okomita višejezičnost?
Potiče li se u nastavi Hrvatskoga jezika okomita višejezičnost? // Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika / Aladrović Slovaček, Katarina (ur.).
Zagreb: Alfa, 2022. str. 171-190
CROSBI ID: 1219168 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potiče li se u nastavi Hrvatskoga jezika okomita
višejezičnost?
(Is vertical multilingualism fostered in Croatian
language classes?)
Autori
Cvikić, Lidija ; Turza-Bogdan, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika
Urednik/ci
Aladrović Slovaček, Katarina
Izdavač
Alfa
Grad
Zagreb
Godina
2022
Raspon stranica
171-190
ISBN
978-953-364-414-1
Ključne riječi
hrvatski jezik, materinski jezik, nastava, okomita višejezičnost
(Croatian language, mother tongue, teaching, vertical plurilingualism)
Sažetak
Suvremeni pristup ovladavanja hrvatskim kao materinskim jezikom u sustavu odgoja i obrazovanja podrazumijeva učenje standardnoga jezika, ali i njegovanje zavičajnoga idioma s ciljem razvoja jezičnokomunikacijske kompetencije govornika hrvatskoga i postizanje okomite višejezičnosti. Premda se začeci takva pristupa mogu pronaći još u metodičkoj teoriji i praksi iz 70.-ih godina 20. stoljeća, početkom novoga tisućljeća dobivaju sve veći značaj te danas čine jednu od okosnica najnovijega Kurikula nastavnoga predmeta Hrvatski jezik. No, teorijske pomake ne prate jednako intenzivno istraživanja nastavne prakse, pa još uvijek nedostaje iscrpan uvid u to kako se okomita višejezičnost potiče u nastavi Hrvatskoga jezika na različitim razinama. Provedeno istraživanje koje se prikazuje u ovome radu pokazalo je kako se poticanje okomite višejezičnosti razlikuju s obzirom na razinu obrazovanja (osnovna ili srednja škola) te geografsko područje u kojem učitelji rade. Dobiveni rezultati mogu poslužiti za unaprjeđenje nastavne prakse te inicijalnoga i kontinuiranoga obrazovanja učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb