Pregled bibliografske jedinice broj: 1218982
Stavovi roditelja i razrednika o oblicima, učincima i teškoćama partnerskih odnosa između obitelji i škole
Stavovi roditelja i razrednika o oblicima, učincima i teškoćama partnerskih odnosa između obitelji i škole // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXV (2019), 1-2; 143-157 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1218982 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi roditelja i razrednika o oblicima,
učincima i teškoćama partnerskih odnosa između
obitelji i škole
(Attitudes of Parents and Homeroom Teachers towards
Forms, Effects and Difficulties of Family – School
Partnership)
Autori
Knežević, Mirjana
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXV
(2019), 1-2;
143-157
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
partnerstvo, roditelji, razrednici, učenici
(partnership, parents, homeroom teachers, students)
Sažetak
Sažetak Obitelj i odgojno-obrazovne ustanove dominantna su okruženja djeteta i zato je njihovo partnerstvo prijeko potrebno. Dok suradnja podrazumijeva pokušaj zadovoljavanja interesa obiju strana, pojam partnerstva, koji se danas sve više koristi, ističe ravnopravnost strana i toleranciju. U literaturi se ističu određeni učinci toga partnerstva kao što su bolji akademski uspjeh djece, bolji odnos djece prema školi te učiteljima i nastavnicima, osnaživanje obitelji te rasterećenje djece. U empirijskom dijelu cilj je bio utvrditi koji oblik odnosa, tradicionalni ili partnerski, njeguju roditelji i razrednici, vide li prednosti partnerskoga odnosa za djecu, odnosno učenike te ispitati njihove stavove o teškoćama ostvarenja partnerskoga odnosa. Istraživanje na uzorku od 72 roditelja i 18 razrednika provedeno je tijekom rujna i listopada 2017. u Ugostiteljsko- turističkoj školi u Osijeku. Pri provedbi istraživanja koristio se postupak anketiranja. Podatci istraživanja obrađeni su deskriptivnom statistikom, prikazani su grafički i tablično i interpretirani su. Dobiveni rezultati pokazuju kako, unatoč teorijskom zagovaranju partnerskoga odnosa, roditelji i razrednici i dalje prakticiraju tradicionalan odnos iako obje skupine uzorka vide prednosti partnerskoga odnosa za djecu/učenike. Također, razrednici smatraju kako roditelji surađuju sa školom samo kada je to neophodno za daljnje obrazovanje njihova djeteta. Ispitivanjem stavova roditelja i razrednika utvrđeno je kako ne uočavaju teškoće partnerskih odnosa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija