Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1218982

Stavovi roditelja i razrednika o oblicima, učincima i teškoćama partnerskih odnosa između obitelji i škole


Knežević, Mirjana
Stavovi roditelja i razrednika o oblicima, učincima i teškoćama partnerskih odnosa između obitelji i škole // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXV (2019), 1-2; 143-157 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1218982 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi roditelja i razrednika o oblicima, učincima i teškoćama partnerskih odnosa između obitelji i škole
(Attitudes of Parents and Homeroom Teachers towards Forms, Effects and Difficulties of Family – School Partnership)

Autori
Knežević, Mirjana

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXV (2019), 1-2; 143-157

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
partnerstvo, roditelji, razrednici, učenici
(partnership, parents, homeroom teachers, students)

Sažetak
Sažetak Obitelj i odgojno-obrazovne ustanove dominantna su okruženja djeteta i zato je njihovo partnerstvo prijeko potrebno. Dok suradnja podrazumijeva pokušaj zadovoljavanja interesa obiju strana, pojam partnerstva, koji se danas sve više koristi, ističe ravnopravnost strana i toleranciju. U literaturi se ističu određeni učinci toga partnerstva kao što su bolji akademski uspjeh djece, bolji odnos djece prema školi te učiteljima i nastavnicima, osnaživanje obitelji te rasterećenje djece. U empirijskom dijelu cilj je bio utvrditi koji oblik odnosa, tradicionalni ili partnerski, njeguju roditelji i razrednici, vide li prednosti partnerskoga odnosa za djecu, odnosno učenike te ispitati njihove stavove o teškoćama ostvarenja partnerskoga odnosa. Istraživanje na uzorku od 72 roditelja i 18 razrednika provedeno je tijekom rujna i listopada 2017. u Ugostiteljsko- turističkoj školi u Osijeku. Pri provedbi istraživanja koristio se postupak anketiranja. Podatci istraživanja obrađeni su deskriptivnom statistikom, prikazani su grafički i tablično i interpretirani su. Dobiveni rezultati pokazuju kako, unatoč teorijskom zagovaranju partnerskoga odnosa, roditelji i razrednici i dalje prakticiraju tradicionalan odnos iako obje skupine uzorka vide prednosti partnerskoga odnosa za djecu/učenike. Također, razrednici smatraju kako roditelji surađuju sa školom samo kada je to neophodno za daljnje obrazovanje njihova djeteta. Ispitivanjem stavova roditelja i razrednika utvrđeno je kako ne uočavaju teškoće partnerskih odnosa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Mirjana Knežević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Knežević, Mirjana
Stavovi roditelja i razrednika o oblicima, učincima i teškoćama partnerskih odnosa između obitelji i škole // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXV (2019), 1-2; 143-157 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Knežević, M. (2019) Stavovi roditelja i razrednika o oblicima, učincima i teškoćama partnerskih odnosa između obitelji i škole. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXV (1-2), 143-157.
@article{article, author = {Kne\v{z}evi\'{c}, Mirjana}, year = {2019}, pages = {143-157}, keywords = {partnerstvo, roditelji, razrednici, u\v{c}enici}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LXV}, number = {1-2}, issn = {0044-4855}, title = {Stavovi roditelja i razrednika o oblicima, u\v{c}incima i te\v{s}ko\'{c}ama partnerskih odnosa izme\dju obitelji i \v{s}kole}, keyword = {partnerstvo, roditelji, razrednici, u\v{c}enici} }
@article{article, author = {Kne\v{z}evi\'{c}, Mirjana}, year = {2019}, pages = {143-157}, keywords = {partnership, parents, homeroom teachers, students}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LXV}, number = {1-2}, issn = {0044-4855}, title = {Attitudes of Parents and Homeroom Teachers towards Forms, Effects and Difficulties of Family – School Partnership}, keyword = {partnership, parents, homeroom teachers, students} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font