Pregled bibliografske jedinice broj: 1218837
Lica i naličja slobode u odgoju
Lica i naličja slobode u odgoju // O slobodi / Pešić, Boško (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2022. str. 97-119
CROSBI ID: 1218837 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Lica i naličja slobode u odgoju
(Faces and Backs of Freedom in Upbringing)
Autori
Golubović, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
O slobodi
Urednik/ci
Pešić, Boško
Izdavač
Hrvatsko filozofsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2022
Raspon stranica
97-119
ISBN
978-953-164-213-2
Ključne riječi
odgoj, sloboda, obrazovanje, svijest, samoodređenje, moralna odgovornost, autentičnost, odgoj za kritičko mišljenje, vrijednosti, odnos
(upbringing, freedom, education, awareness, self-determination, moral responsibility, authenticity, education for critical thinking, values, relationship)
Sažetak
U radu se analizira uloga slobode u odgoju i obrazovanju u kojem se naglasak stavlja na pomaganje djeci i mladima da se upravo putem i zahvaljujući slobodi, izgrade u samostalne, zrele i ostvarene ; drugim riječima, sretne osobe. U tom kontekstu odlučujuću ulogu ima odgoj za slobodu pod kojim podrazumijevamo: (1) izgradnju svijesti o slobodi kao ključnom i iznimno važnom elementu kada je riječ ne samo o moralnom usavršavanju djece i mladih, nego i o intelektualnom ; te (2) ispravno (adekvatno) korištenje slobode u logičkom i kritičkom mišljenju koje će se neminovno odraziti na sveukupno ponašanje i djelovanje djece i mladih. A da bi sve to uopće bilo moguće djecu i mlade najprije je potrebno poučiti o značenju i ulozi slobode u odgoju i obrazovanju. Također valja naglasiti da se u radu bavimo prvenstveno promišljanjima o praktičnom ostvarenju i primjeni slobode u odgoju i obrazovanju, pod kojom podrazumijevamo slobodu u kontekstu intelektualnog i moralnog usavršavanja, koje uključuje donošenje ispravnih moralnih odluka i postupanje u skladu s njima. Raspravljat ćemo o tome kako slobodu ostvariti u pojedinim konkretnim odlukama i djelovanjima, a ne toliko o tome što ona po definiciji ili u teoriji znači. I konačno, pokazati ćemo kako ona najbolje može funkcionirati u konkretnoj situaciji i okolnostima u kojima će se dijete, učenik i mladi čovjek svakodnevno naći i gdje će trebati pokazati na koji način primjenjuje slobodu na djelu (za koju su ih osposobili njihovi odgojitelji).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-human-18-254 - Kritičko mišljenje i društvo: obrazovanje, znanost, politika i religija (Trobok, Majda, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Aleksandra Golubović
(autor)