Pregled bibliografske jedinice broj: 1218718
KOMPARATIVNI PRIKAZ WALDORFSKOG, MONTESSORI I STANDARDNOG KURIKULUMA RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA
KOMPARATIVNI PRIKAZ WALDORFSKOG, MONTESSORI I STANDARDNOG KURIKULUMA RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, 2022., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 1218718 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KOMPARATIVNI PRIKAZ WALDORFSKOG, MONTESSORI I
STANDARDNOG KURIKULUMA RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA
I OBRAZOVANJA
(COMPARATIVE OVERVIEW OF THE WALDORF, MONTESSORI AND
STANDARD CURRICULUM OF EARLY AND PRESCHOOL EDUCATION)
Autori
Novosel, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
28.09
Godina
2022
Stranica
96
Mentor
Vrcelj Sofija
Ključne riječi
waldorfski kurikulum, Montessori kurikulum, standardni kurikulum, rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(Waldorf curriculum, Montessori curriculum, standard curriculum, early and preschool education)
Sažetak
U radu su komparativno prikazani nacionalni waldorfski, Montessori i standardni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Navedeni su kurikulumi komparativno prikazani s obzirom na ciljeve, zadaće, sadržaje i organizaciju odgojno- obrazovnog rada, metode, medije i strategije koje su karakteristične za pojedini kurikulum te evaluaciju rezultata odgojno-obrazovnog rada. U sklopu diplomskog rada provedeno je istraživanje čiji je cilj opisati i razumjeti sličnosti i razlike između waldorfskog, Montessori i standardnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje, a komparativni prikaz kurikuluma rađen je pomoću kvalitativnih metoda istraživanja. U radu su korištene kvalitativne metode analize dokumentacije i polustrukturiranog intervjua pri čemu su provedena tri intervjua s troje odgajatelja zaposlena u waldorfskom, Montessori i standardnom dječjem vrtiću. Istraživanjem je utvrđeno da su kurikulumi najsličniji, pa čak i jednaki, u ciljevima i zadaćama odgojno-obrazovnog rada dok se razlikuju s obzirom na načine na koje se dolazi do postavljenih ciljeva i zadaća. Tako su waldorfski, Montessori i standardni kurikulum različiti s obzirom na sadržaje, organizaciju odgojno-obrazovnog rada, metode, medije, strategije i evaluaciju odgojno-obrazovnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija