Pregled bibliografske jedinice broj: 1218708
Motivacija učenika u nastavi instrumenta
Motivacija učenika u nastavi instrumenta, 2022., diplomski rad, diplomski, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 1218708 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija učenika u nastavi instrumenta
(Pupil's Motivation in Instrument Lessons)
Autori
Domitrović, Dominik
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
29.09
Godina
2022
Stranica
40
Mentor
Šulentić Begić, Jasna
Ključne riječi
motivacija, nastava instrumenta, roditeljska podrška, učitelj kao motivator, sviranje
(motivation, instrument lessons, parental support, teacher as a motivator, playing a musical instrument)
Sažetak
Motivacija učenika u nastavi instrumenta važan je čimbenik u razvoju mladih glazbenika koji često kod učitelja instrumenta izaziva razne nedoumice i poteškoće. Tema ovog rada je istražiti koji to čimbenici utječu na motivaciju učenika u nastavi instrumenta, i na koji način. U teorijskom dijelu rada prikazuje se motivacija kao psihološki pojam, zatim se prikazuje sami koncept nastave instrumenta u Hrvatskoj. Govori se o procesu stjecanja sviračkog umijeća, motivaciji u nastavi instrumenta i različitim čimbenicima koji imaju utjecaj na motivaciju za vježbanjem instrumenta. U sklopu rada provedeno je i istraživanje koje je obuhvatilo tri glazbene škole na području Republike Hrvatske, a to su Glazbena škola u Novskoj, Glazbena škola pri OŠ Marija Bistrica i OŠ Franje Horvata Kiša u Loboru (glazbeni odjel). Postupkom anonimnog anketiranja obuhvaćeno je 104 ispitanika od trećeg razreda osnovne glazbene škole do trećeg razreda srednje glazbene škole. Ispitanici su iznijeli svoje mišljenje o motivaciji u nastavi instrumenta i o čimbenici koji utječu na istu. Rezultati istraživanja pokazali su da ne postoje značajne razlike u mišljenjima o pohađanju glazbene škole, o podršci koju dobivaju, o odnosu s učiteljem i o vježbanju i motivaciji za vježbanje s obzirom na spol, roditeljsku glazbenu naobrazbu i roditeljsko bavljenje glazbom. Rezultati također pokazuju da je želja učenika glavni razlog za upisivanje i polaženje glazbene škole. U rezultatima se prikazuje da učenici vole vježbati, a najviše ih vježba kako bi razvili vještinu sviranja. Učenici smatraju da od roditelja dobivaju potrebnu podršku za bavljenje glazbom, a njihovi prijatelji iz općeobrazovnih škola cijene njihovo bavljenje glazbom. Rezultati pokazuju da je većina učenika zadovoljna odnosom s učiteljem instrumenta te da ih učitelj instrumenta zna motivirati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ostalo-vlastito financiranje - Cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika glazbe (CUUING) (Šulentić Begić, Jasna, Ostalo ) ( CroRIS)
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Profili:
Jasna Šulentić Begić
(mentor)