Pregled bibliografske jedinice broj: 1218638
Simulacija rada Ottovog motora pri djelomičnim opterećenjima promjenom faktora pretička zraka
Simulacija rada Ottovog motora pri djelomičnim opterećenjima promjenom faktora pretička zraka, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 1218638 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Simulacija rada Ottovog motora pri djelomičnim
opterećenjima promjenom faktora pretička zraka
(Simulation of spark ignited engine operation under
part load conditions by change of air excess ratio)
Autori
Kostanjevec, Mario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2022
Stranica
44
Mentor
Sjerić, Momir
Ključne riječi
Ottovi motori ; pretkomora ; regulacija snage ; vozni ciklus
(Otto engines ; pre-chamber ; power regulation ; driving cycle)
Sažetak
Ottovi motori s pretkomorom je tehnologija koja je unaprijedila običan Ottov motor te se sve više koristi u proizvodnji automobila. Omogućuje rad na nižim temperaturama što smanjuje emisije dušikovih oksida te smanjuje potrošnju goriva u usporedbi s konvencionalnim motorima. Usporedbnom dva načina rada istoga motora vidi se utjecaj faktora pretička zraka. Kod konvencionalnog motora on je u djelomičnim opterećenjima isti, dok je kod modificiranog rada motora promjenjiv. Analiza se provela preko specifičnih efektivnih i indiciranih potrošnji goriva, udjelu zaostalih produkata izgaranja, stupnju punjenja, faktoru pretička zraka, najvećem tlaku u cilindru i najvećoj temperaturi u cilindru te srednjeg indiciranog tlaka za izmjenu radnog medija . Na kraju rada provedena je analiza voznog ciklusa oba načina rada motora. Rezultati su pokazali kako modificirani način rada motora ima manju potrošnju goriva kod djelomičnih opterećenja u promatranim radnim točkama te ujedno i drastično smanjenu emisiju dušikovih oksida, a i opčenito smanjenu emisiju štetnih plinova. Razlog tome je izgaranje u glavnoj komori u kojoj prevlada zrak odnosno siromašna smjesa. Koristeći programski paket AVL BOOST uspoređivale su se i simulirale 6 različitih radnih točaka koje su podijeljenje na različitim brzinama vrtnje. Početna je na 1000 min-1, a zadnja je na 6000 min- 1. Uz to rad je podijeljen na 100% opterećenje i djelomična opterećenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Momir Sjerić
(mentor)