Pregled bibliografske jedinice broj: 1218631
Formiranje cijena u online trgovini
Formiranje cijena u online trgovini, 2022., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1218631 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Formiranje cijena u online trgovini
(Pricing in online retailing)
Autori
Brletić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2022
Stranica
59
Mentor
Dunković, Dario
Ključne riječi
cijene ; formiranje cijena ; online prodavaonice ; online kupovina
(prices ; pricing ; online stores ; online shopping)
Sažetak
Glavni cilj diplomskog rada je istražiti formiranje cijena u online trgovini i na koji način utječu na stavove kupaca. Teorijski je definirano formiranje maloprodajnih cijena, razlike između offline i online cijena te koncept online maloprodaje. Objašnjena je i praksa online cijena na tržištu gdje se glavni aspekti odnose na dinamičnost cijena u online trgovini, cjenovne promocije u online prodavaonicama i trendove u formiranju cijena u online trgovini. U empirijskom dijelu rada pomoću anketnog upitnika ispitani su stavovi i ponašanje potrošača kako bi se bolje razumjela njihova razmišljanja o odabiru online prodavaonica. Na temelju rezultata anketnog upitnika donesen je zaključak koje sklonosti i potrebe kupaca imaju ulogu u formiranju online maloprodajne cijene. Zaključeno je da je cijena proizvoda najutjecajniji čimbenik kada kupci odlučuju hoće li ili ne kupiti neki proizvod u online trgovini te da trošak dostave percipiraju kao zasebnu cjelinu što utječe na konačno formiranje cijena. Sve navedeno može pomoći menadžmentu u poboljšanju postojećih modela formiranja cijena u online trgovini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Glavni cilj diplomskog rada je istražiti
formiranje cijena u online trgovini i na koji
način utječu na stavove kupaca. Teorijski je
definirano formiranje maloprodajnih cijena,
razlike između offline i online cijena te koncept
online maloprodaje. Objašnjena je i praksa online
cijena na tržištu gdje se glavni aspekti odnose na
dinamičnost cijena u online trgovini, cjenovne
promocije u online prodavaonicama i trendove u
formiranju cijena u online trgovini. U empirijskom
dijelu rada pomoću anketnog upitnika ispitani su
stavovi i ponašanje potrošača kako bi se bolje
razumjela njihova razmišljanja o odabiru online
prodavaonica. Na temelju rezultata anketnog
upitnika donesen je zaključak koje sklonosti i
potrebe kupaca imaju ulogu u formiranju online
maloprodajne cijene. Zaključeno je da je cijena
proizvoda najutjecajniji čimbenik kada kupci
odlučuju hoće li ili ne kupiti neki proizvod u
online trgovini te da trošak dostave percipiraju
kao zasebnu cjelinu što utječe na konačno
formiranje cijena. Sve navedeno može pomoći
menadžmentu u poboljšanju postojećih modela
formiranja cijena u online trgovini.