Pregled bibliografske jedinice broj: 1218593
Razvoj komunikacijskih i timskih elemenata kompetencija za upravljanje projektima u virtualnom okruženju
Razvoj komunikacijskih i timskih elemenata kompetencija za upravljanje projektima u virtualnom okruženju // Sociologija i prostor : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja, 59 (2022), 3 (222); 473-487 doi:10.5673/sip.59.3.7 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1218593 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj komunikacijskih i timskih elemenata kompetencija za
upravljanje projektima u virtualnom okruženju
(Development of Communication and Team Project Management
Competence Elements in a Virtual Environment)
Autori
Vlahov Golomejić, Rebeka Danijela ; Rastovski, Tomislav ; Butković, Damir
Izvornik
Sociologija i prostor : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja (1849-0387) 59
(2022), 3 (222);
473-487
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
elementi kompetencija ; formalna edukacija ; komunikacija ; timski rad ; upravljanje projektima ; virtualno okruženje ; virtualni timovi
Sažetak
Kako u suvremenom poslovnom okruženju sve veći broj organizacija temelji poslovanje na privremenim oblicima rada poput projekata, a s ciljem postizanja veće fleksibilnosti i boljih reakcija na impulse koji dolaze s tržišta, posljedično raste i potražnja za kompetentnim pojedincima koji ne samo da imaju znanja o odgovarajućim alatima koje mogu koristiti već i vještine i sposobnosti nošenja s izazovima i problemima koje takav način rada donosi. Također, recentna situacija te prelazak iz fizičkog u virtualno poslovno okruženje stavljaju dodatan naglasak na rad virtualnih projektnih timova, koji s jedne strane mogu korištenjem novih tehnologija za komuniciranje i upravljanje napretkom projekta neometano raditi bez obzira na lokaciju na kojoj se u danom trenutku nalaze, dok se s druge strane suočavaju s potpuno novom dinamikom rada, odnosa te suradnje među članovima tima. Stoga bi području upravljanju projektima, kao i razvoju potrebnih kompetencija kod pojedinaca, trebalo posvetiti značajnu pozornost već tijekom formalnog obrazovanja, a mlade najkasnije tijekom studija pripremati za tržište rada mijenjajući fokus s učenja značajnih količina podataka na simuliranje stvarnih situacija i rad u timovima na projektima kako bi u sigurnom okruženju napredovali bez straha od pogreške i učili iz vlastitog iskustva. U ovom je radu na uzorku od 106 studenata završnih godina triju studija ispitana percepcija doprinosa formalne edukacije u virtualnom okruženju razvoju komunikacijskih i timskih elemenata kompetencija za upravljanje projektima, kao i izazova s kojima su se pritom suočavali, s ciljem formiranja kvalitetne osnove za unaprjeđenje pristupa obrazovanju mladih u području u periodu koji slijedi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Projektni menadžment
Napomena
Given that in today’s business environment, an increasing number of
organizations base their business on temporary forms of work such
as projects, with the aim of achieving greater flexibility and better
responses to impulses coming from the market, consequently the
demand for competent individuals, who not only have knowledge of
the appropriate tools they can use, but also the skills and abilities to
deal with the challenges and problems that such a way of working
brings is also growing. Moreover, the recent situation and the
transition from a physical to a virtual business environment put
additional emphasis on the work of virtual project teams, which on
the one hand can use new technologies to communicate and manage
project progress to work smoothly regardless of where they are at the
moment, while on the other hand, they face a completely new
dynamic of work, relationships and cooperation among team
members. Therefore, significant attention should be paid to project
management, as well as the development of necessary competencies
in individuals during formal education, and young people should be
prepared for the labor market at the latest during their studies by
changing the focus from learning significant amounts of data to
simulating real situations to thrive in a safe environment without fear
of error and to learn from their own experience. This paper examines
the perception of the contribution of formal teaching in a virtual
environment to the development of communication and team project
management competence elements, as well as the challenges they
faced in order to form a quality basis for improving the approach to
education of students in the field in the period that follows.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoko učilište Algebra, Zagreb