Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1218314

Emocionalna kompetentnost i stilovi suočavanja sa stresom kao prediktori depresivnosti


Šipek, Gabriela
Emocionalna kompetentnost i stilovi suočavanja sa stresom kao prediktori depresivnosti, 2022., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb


CROSBI ID: 1218314 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocionalna kompetentnost i stilovi suočavanja sa stresom kao prediktori depresivnosti
(Emotional competence and coping skills as predictors of depression)

Autori
Šipek, Gabriela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet hrvatskih studija

Mjesto
Zagreb

Datum
13.07

Godina
2022

Stranica
47

Mentor
Vučenović, Dario ; Jelić, Katarina

Ključne riječi
kompetentnost, stilovi suočavanja sa stresom, depresivnost, adolescenti
(competence, coping styles with stress, depression, adolescents)

Sažetak
Depresivnost je stanje sniženog raspoloženja koje može dovesti do negativnih posljedica na misli, emocije, ponašanje pa čak i tijelesno stanje osobe. S obzirom na navedeno, važno je već u ranoj adolescenciji identificirati pojedince u riziku za razvoj depresivnih simptoma kao i identificirati zaštitne čimbenike. Cilj ovog rada bio je ispitati emocionalnu kompetentnost te stilove suočavanja sa stresom kao prediktore depresivnosti na uzorku adolescenata. Istraživanje je bilo provedeno na 142 učenika iz četiri škole u Gradu Zagrebu. Podaci su prikupljeni tijekom nastavke putem online upitnika koji je sadržavao sljedeće instrumente: Ljestvicu depresivnosti, anksioznosti i stresa (DASS), Upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK-45) te Upitnik stilova suočavanja sa stresom. Rezultati istraživanja upućuju na visok postotak sudionika koji izvještavaju o natprosječnim razinama depresivnosti pri čemu su djevojke u prosjeku izvješćivale o višim razinama depresivnosti u odnosu na mladiće. Spolne razlike pronađene su i kod emocijama usmjerenog suočavanja i izbjegavanja kojima su djevojke sklonije, dok kod problemu usmjerenog suočavanja i emocionalne kompetentnosti nije bilo spolnih razlika. Hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da su uočavanje i razumijevanje emocija, izražavanje i imenovanje emocija, upravljanje emocijama te izbjegavanje značajni prediktori depresivnosti. Modelom je objašnjeno 53% varijance depresivnosti pri čemu se upravljanje emocijama pokazalo kao najznačajniji prediktor iste. Medijacijski efekt stila suočavanja sa stresom na odnos emocionalne kompetentnosti i depresivnosti u ovom istraživanju nije pronađen.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Dario Vučenović (mentor)

Avatar Url Katarina Jelić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šipek, Gabriela
Emocionalna kompetentnost i stilovi suočavanja sa stresom kao prediktori depresivnosti, 2022., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Šipek, G. (2022) 'Emocionalna kompetentnost i stilovi suočavanja sa stresom kao prediktori depresivnosti', diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}ipek, Gabriela}, year = {2022}, pages = {47}, keywords = {kompetentnost, stilovi suo\v{c}avanja sa stresom, depresivnost, adolescenti}, title = {Emocionalna kompetentnost i stilovi suo\v{c}avanja sa stresom kao prediktori depresivnosti}, keyword = {kompetentnost, stilovi suo\v{c}avanja sa stresom, depresivnost, adolescenti}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}ipek, Gabriela}, year = {2022}, pages = {47}, keywords = {competence, coping styles with stress, depression, adolescents}, title = {Emotional competence and coping skills as predictors of depression}, keyword = {competence, coping styles with stress, depression, adolescents}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font