Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1218226

Mogućnosti poticanja razvoja metakognitivnih kapaciteta djece u vrtiću


Slunjski, Edita
Mogućnosti poticanja razvoja metakognitivnih kapaciteta djece u vrtiću // Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje., (2022) (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1218226 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mogućnosti poticanja razvoja metakognitivnih kapaciteta djece u vrtiću
(The possibilities of encouraging the development of metacognitive capacities in kindergarten children)

Autori
Slunjski, Edita

Izvornik
Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje. (1848-5650) (2022); 0

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Etnografsko istraživanje ; intervencije odgajatelja ; kontekst vrtića ; refleksivnost
(Child’s metacognitive capacities, ethnographic research, kindergarten context, documentation, reflectivity)

Sažetak
Sažetak Osposobljavanje djece za samostalno učenje, tj. za ostvarivanje koncepta cjeloživotnog učenja uključuje poticanje razvoja njihovih metakognitivnih kapaciteta. Oni se odnose na sposobnost djeteta da kritički razmišlja, da razmišlja o vlastitom razmišljanju te da upoznaje vlastite kognitivne procese i strategija učenja. Za ostvarivanje takvog procesa potrebno je razvijati određene organizacijske strukture koje uključuju kvalitetno prostorno-materijalno i socijalno okruženje vrtića. Poseban utjecaj na razvoj metakognitivnih kapaciteta djece ima odgajatelj, tj. kvaliteta njegovih odgojno-obrazovnih intervencija. U radu se prikazuje etnografsko istraživanje provedeno u vrtiću s djecom u dobi od četiri do šest godina kako bi se ustanovile mogućnosti poticanja razvoja metakognitivnih kapaciteta djece u vrtiću i uvjete koji tom procesu pogoduju. Cilj istraživanja je bio otkriti uvjete u kojima se metakognitivni kapaciteta djece u vrtiću razvijaju tj. cjelinu konteksta koja na njihov razvoj ima utjecaj. U istraživanje su bila uključena dva vrtića, sa 3 odnosno 4 odgojno-obrazovne skupine, tj. 6 odnosno 8 odgajatelja, dva pedagoga i stručnog suradnika s fakulteta. Istraživanje je provedeno tijekom 2021. godine. Rezultati istraživanja ukazuju da na poticanje razvoja metakognitivnih kapaciteta djece u vrtiću ima cjelokupno fizičko okruženje vrtića, kvalitetno socijalno okruženje vrtića uz korištenje etnografskih zapisa koji su dostupni djeci, opće ozračje i razina demokratičnosti u određenoj odgojno-obrazovnoj skupini, odgajateljevo umijeće „slušanja djece“, intervencije odgajatelja usmjerene na poticanje djece na samoevaluaciju i refleksivnost odgajatelja. Za poticanje razvoja meta-kognitivnih kapaciteta nužno je sustavno profesionalno usavršavanje odgajatelja usmjereno na jačanje njegovih istraživačkih i refleksivnih kompetencija.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Edita Slunjski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Slunjski, Edita
Mogućnosti poticanja razvoja metakognitivnih kapaciteta djece u vrtiću // Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje., (2022) (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Slunjski, E. (2022) Mogućnosti poticanja razvoja metakognitivnih kapaciteta djece u vrtiću. Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje.,.
@article{article, author = {Slunjski, Edita}, year = {2022}, keywords = {Etnografsko istra\v{z}ivanje, intervencije odgajatelja, kontekst vrti\'{c}a, refleksivnost}, journal = {Croatian Journal of Education - Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje.}, issn = {1848-5650}, title = {Mogu\'{c}nosti poticanja razvoja metakognitivnih kapaciteta djece u vrti\'{c}u}, keyword = {Etnografsko istra\v{z}ivanje, intervencije odgajatelja, kontekst vrti\'{c}a, refleksivnost} }
@article{article, author = {Slunjski, Edita}, year = {2022}, keywords = {Child’s metacognitive capacities, ethnographic research, kindergarten context, documentation, reflectivity}, journal = {Croatian Journal of Education - Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje.}, issn = {1848-5650}, title = {The possibilities of encouraging the development of metacognitive capacities in kindergarten children}, keyword = {Child’s metacognitive capacities, ethnographic research, kindergarten context, documentation, reflectivity} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font