Pregled bibliografske jedinice broj: 1218226
Mogućnosti poticanja razvoja metakognitivnih kapaciteta djece u vrtiću
Mogućnosti poticanja razvoja metakognitivnih kapaciteta djece u vrtiću // Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje., (2022) (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1218226 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti poticanja razvoja metakognitivnih kapaciteta djece u
vrtiću
(The possibilities of encouraging the development of metacognitive
capacities in kindergarten children)
Autori
Slunjski, Edita
Izvornik
Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje. (1848-5650)
(2022);
0
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Etnografsko istraživanje ; intervencije odgajatelja ; kontekst vrtića ; refleksivnost
(Child’s metacognitive capacities, ethnographic research, kindergarten context, documentation, reflectivity)
Sažetak
Sažetak Osposobljavanje djece za samostalno učenje, tj. za ostvarivanje koncepta cjeloživotnog učenja uključuje poticanje razvoja njihovih metakognitivnih kapaciteta. Oni se odnose na sposobnost djeteta da kritički razmišlja, da razmišlja o vlastitom razmišljanju te da upoznaje vlastite kognitivne procese i strategija učenja. Za ostvarivanje takvog procesa potrebno je razvijati određene organizacijske strukture koje uključuju kvalitetno prostorno-materijalno i socijalno okruženje vrtića. Poseban utjecaj na razvoj metakognitivnih kapaciteta djece ima odgajatelj, tj. kvaliteta njegovih odgojno-obrazovnih intervencija. U radu se prikazuje etnografsko istraživanje provedeno u vrtiću s djecom u dobi od četiri do šest godina kako bi se ustanovile mogućnosti poticanja razvoja metakognitivnih kapaciteta djece u vrtiću i uvjete koji tom procesu pogoduju. Cilj istraživanja je bio otkriti uvjete u kojima se metakognitivni kapaciteta djece u vrtiću razvijaju tj. cjelinu konteksta koja na njihov razvoj ima utjecaj. U istraživanje su bila uključena dva vrtića, sa 3 odnosno 4 odgojno-obrazovne skupine, tj. 6 odnosno 8 odgajatelja, dva pedagoga i stručnog suradnika s fakulteta. Istraživanje je provedeno tijekom 2021. godine. Rezultati istraživanja ukazuju da na poticanje razvoja metakognitivnih kapaciteta djece u vrtiću ima cjelokupno fizičko okruženje vrtića, kvalitetno socijalno okruženje vrtića uz korištenje etnografskih zapisa koji su dostupni djeci, opće ozračje i razina demokratičnosti u određenoj odgojno-obrazovnoj skupini, odgajateljevo umijeće „slušanja djece“, intervencije odgajatelja usmjerene na poticanje djece na samoevaluaciju i refleksivnost odgajatelja. Za poticanje razvoja meta-kognitivnih kapaciteta nužno je sustavno profesionalno usavršavanje odgajatelja usmjereno na jačanje njegovih istraživačkih i refleksivnih kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus