Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1218224

Heterogenost – prednost ili nedostatak


Aleksovski, Marinela
Heterogenost – prednost ili nedostatak // Riječi o riječi i Riječi : zbornik u čast Zrinki Jelaska / Marković, Ivan ; Nazalević Čučević, Iva ; Gligorić, Igor Marko (ur.).
Zagreb: Disput, 2022. str. 129-142


CROSBI ID: 1218224 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Heterogenost – prednost ili nedostatak
(Heterogeneity – advantage or disadvantage)

Autori
Aleksovski, Marinela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Riječi o riječi i Riječi : zbornik u čast Zrinki Jelaska

Urednik/ci
Marković, Ivan ; Nazalević Čučević, Iva ; Gligorić, Igor Marko

Izdavač
Disput

Grad
Zagreb

Godina
2022

Raspon stranica
129-142

ISBN
978-953-260-442-9

Ključne riječi
heterogenost ; višejezičnost ; kontrastivno iskustvo ; hrvatski kao ini jezik
(heterogeneity ; multilingualism ; contrastive experience ; Croatian as L2)

Sažetak
Ini se jezik može poučavati u skupinama koje su uglavnom homogene i u skupinama koje su uglavnom heterogene. Homogenost učenika inoga jezika znači da su oni uglavnom slične dobi, jezičnoga i općega obrazovanja i da uče ini jezik s istom svrhom. Heterogenost učenika inoga jezika znači da se učenici razlikuju po navedenim svojstvima. U kontekstu poučavanja inog jezika homogenim se skupinama smatraju one u kojima učenici imaju zajednički prvi jezik. Kad je riječ o hrvatskome kao inome jeziku, tipične homogene skupine učenika mogu se naći na stranim sveučilištima na kojima se poučava hrvatski jezik, a tipične heterogene skupine formiraju se u sveučilišnim programima i tečajevima hrvatskoga kao inoga jezika u Hrvatskoj. Budući da se oblici svake nastave, pa i nastave inoga jezika, bitno razlikuju s obzirom na svojstva onih kojima je nastava namijenjena, rad u heterogenim skupinama kao nedostatak ili otežavajuća okolnost na putu ka kvalitetnijoj nastavi. Kako svladati prepreke koje višejezičnost i heterogenost sa sobom nose, u odnosu na rad u jezično homogenim skupinama, i na koji ih način pretvoriti u prednost, izazov je s kojim se nastavnik koji radi s heterogenim skupinama svakodnevno suočava u nastavnome procesu. Takozvano kontrastivno iskustvo nastavnika hrvatskoga kao inoga jezika nastalo u radu s učenicima neizvornim govornicima u heterogenim skupinama važno je polazište za kreiranje nastavnih materijala i ocjenjivanje njihove težine i učinkovitosti u nastavnoj praksi. Ono je važno i u radu s homogenim skupinama, samo što se u heterogenima umnožava. U ovome radu nastojala se potkrijepiti potpuno suprotna teza, da osobito jezična heterogenost, može biti prednost u oblikovanju nastave inoga jezika zbog toga što navodi lektora da traži univerzalna jezična tumačenja, a u tome procesu mora osmisliti odgovarajući univerzalni opis jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marinela Aleksovski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Aleksovski, Marinela
Heterogenost – prednost ili nedostatak // Riječi o riječi i Riječi : zbornik u čast Zrinki Jelaska / Marković, Ivan ; Nazalević Čučević, Iva ; Gligorić, Igor Marko (ur.).
Zagreb: Disput, 2022. str. 129-142
Aleksovski, M. (2022) Heterogenost – prednost ili nedostatak. U: Marković, I., Nazalević Čučević, I. & Gligorić, I. (ur.) Riječi o riječi i Riječi : zbornik u čast Zrinki Jelaska. Zagreb, Disput, str. 129-142.
@inbook{inbook, author = {Aleksovski, Marinela}, year = {2022}, pages = {129-142}, keywords = {heterogenost, vi\v{s}ejezi\v{c}nost, kontrastivno iskustvo, hrvatski kao ini jezik}, isbn = {978-953-260-442-9}, title = {Heterogenost – prednost ili nedostatak}, keyword = {heterogenost, vi\v{s}ejezi\v{c}nost, kontrastivno iskustvo, hrvatski kao ini jezik}, publisher = {Disput}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Aleksovski, Marinela}, year = {2022}, pages = {129-142}, keywords = {heterogeneity, multilingualism, contrastive experience, Croatian as L2}, isbn = {978-953-260-442-9}, title = {Heterogeneity – advantage or disadvantage}, keyword = {heterogeneity, multilingualism, contrastive experience, Croatian as L2}, publisher = {Disput}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font