Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1218193

Praćenje promjena u načinu poučavanja učitelja koji se profesionalno razvijaju stručnim usavršavanjem osmišljenim prema značajkama učinkovitog stručnog usavršavanja


Kujundžić, Ivan
Praćenje promjena u načinu poučavanja učitelja koji se profesionalno razvijaju stručnim usavršavanjem osmišljenim prema značajkama učinkovitog stručnog usavršavanja, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, OSIJEK


CROSBI ID: 1218193 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Praćenje promjena u načinu poučavanja učitelja koji se profesionalno razvijaju stručnim usavršavanjem osmišljenim prema značajkama učinkovitog stručnog usavršavanja
(MONITORING CHANGES IN THE TEACHERS' WAY OF TEACHING WHO ARE PROFESSIONALLY DEVELOPING THROUGH PROFESSIONAL DEVELOPMENT DESIGNED ACCORDING TO THE CHARACTERISTICS OF EFFECTIVE PROFESSIONAL DEVELOPMENT)

Autori
Kujundžić, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za biologiju

Mjesto
OSIJEK

Datum
15.07

Godina
2022

Stranica
71

Mentor
Irena Labak

Ključne riječi
Analiza videozapisa sati ; Promjene u načinu poučavanja ; Refleksija ; Stručno usavršavanje ; Zajednica učenja
(Analysis of videos of classes ; Changes in the teaching practice ; Reflection ; Professional development ; Learning community)

Sažetak
Stručno usavršavanje, kao dio profesionalnog razvoja, treba izazvati promjene u znanju i vještinama učitelja koje pak izazivaju promjene u nastavi i poboljšanja učenja učenika. S toga je cilj diplomskog rada bio utvrditi promjene u načinu poučavanja do kojih dolaze učiteljice Biologije koje se profesionalno razvijaju stručnim usavršavanjem koje uključuje podršku stručnjaka i primjenu naučenog, kritičku analizu te samorefleksiju. Promjene su se pratile i utvrđivale (samo)analizom videozapisa nastavnih sati pomoću protokola, a radom su obuhvaćene tri učiteljice. Analizirano je devet videozapisa, po tri od svake učiteljice. Analizom inicijalne snimke utvrđena je uobičajena praksa poučavanja kojom su se utvrdili aspekti za unaprjeđenje pojedine učiteljice. Analiza videozapisa druge snimke odražava promjene koje su učiteljice doživjele nakon stručnog skupa kada su implementirale naučeno u svoju nastavnu praksu (ovaj način je prvi stupanj podrške). Analiza videozapisa treće snimke odražava promjene koje izaziva drugi stupanj podrške, a to je izvođenje nastave prema ekspertnim pripremama i kontinuirano sudjelovanje na zajednicama učenja tijekom kojih su bili izloženi kritičkoj analizi i samorefleksiji o nastavnom satu. Analizama su uočene pozitivne promjene u poučavanju. Prvim stupnjem podrške nisu se unaprijedili oni aspekti za koje je potrebna i promjena učenika poput slobodnog iznošenja ideja i traženja pojašnjenja kao i samostalnog vođenja bilježaka. Za ove aspekte bio je potreban drugi stupanj podrške. Aspekti koji su dio formativnog vrednovanja su se unaprijedili u odnosu na pojavljivanje na inicijalnom satu, ali i dalje nisu zastupljeni u dovoljnoj mjeri. Cjelokupno stručno usavršavanje unaprijedilo je kod učiteljica prepoznavanje potreba za vlastiti profesionalni razvoj i usmjerio ih je u planiranju osobnog profesionalnog razvoja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju

Profili:

Avatar Url Irena Labak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kujundžić, Ivan
Praćenje promjena u načinu poučavanja učitelja koji se profesionalno razvijaju stručnim usavršavanjem osmišljenim prema značajkama učinkovitog stručnog usavršavanja, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, OSIJEK
Kujundžić, I. (2022) 'Praćenje promjena u načinu poučavanja učitelja koji se profesionalno razvijaju stručnim usavršavanjem osmišljenim prema značajkama učinkovitog stručnog usavršavanja', diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, OSIJEK.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kujund\v{z}i\'{c}, Ivan}, year = {2022}, pages = {71}, keywords = {Analiza videozapisa sati, Promjene u na\v{c}inu pou\v{c}avanja, Refleksija, Stru\v{c}no usavr\v{s}avanje, Zajednica u\v{c}enja}, title = {Pra\'{c}enje promjena u na\v{c}inu pou\v{c}avanja u\v{c}itelja koji se profesionalno razvijaju stru\v{c}nim usavr\v{s}avanjem osmi\v{s}ljenim prema zna\v{c}ajkama u\v{c}inkovitog stru\v{c}nog usavr\v{s}avanja}, keyword = {Analiza videozapisa sati, Promjene u na\v{c}inu pou\v{c}avanja, Refleksija, Stru\v{c}no usavr\v{s}avanje, Zajednica u\v{c}enja}, publisherplace = {OSIJEK} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kujund\v{z}i\'{c}, Ivan}, year = {2022}, pages = {71}, keywords = {Analysis of videos of classes, Changes in the teaching practice, Reflection, Professional development, Learning community}, title = {MONITORING CHANGES IN THE TEACHERS' WAY OF TEACHING WHO ARE PROFESSIONALLY DEVELOPING THROUGH PROFESSIONAL DEVELOPMENT DESIGNED ACCORDING TO THE CHARACTERISTICS OF EFFECTIVE PROFESSIONAL DEVELOPMENT}, keyword = {Analysis of videos of classes, Changes in the teaching practice, Reflection, Professional development, Learning community}, publisherplace = {OSIJEK} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font