Pregled bibliografske jedinice broj: 1218193
Praćenje promjena u načinu poučavanja učitelja koji se profesionalno razvijaju stručnim usavršavanjem osmišljenim prema značajkama učinkovitog stručnog usavršavanja
Praćenje promjena u načinu poučavanja učitelja koji se profesionalno razvijaju stručnim usavršavanjem osmišljenim prema značajkama učinkovitog stručnog usavršavanja, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, OSIJEK
CROSBI ID: 1218193 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Praćenje promjena u načinu poučavanja učitelja
koji se
profesionalno razvijaju stručnim usavršavanjem
osmišljenim
prema značajkama učinkovitog stručnog usavršavanja
(MONITORING CHANGES IN THE TEACHERS' WAY OF
TEACHING WHO ARE
PROFESSIONALLY DEVELOPING THROUGH PROFESSIONAL
DEVELOPMENT
DESIGNED ACCORDING TO THE CHARACTERISTICS OF
EFFECTIVE
PROFESSIONAL DEVELOPMENT)
Autori
Kujundžić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za biologiju
Mjesto
OSIJEK
Datum
15.07
Godina
2022
Stranica
71
Mentor
Irena Labak
Ključne riječi
Analiza videozapisa sati ; Promjene u načinu poučavanja ; Refleksija ; Stručno usavršavanje ; Zajednica učenja
(Analysis of videos of classes ; Changes in the teaching practice ; Reflection ; Professional development ; Learning community)
Sažetak
Stručno usavršavanje, kao dio profesionalnog razvoja, treba izazvati promjene u znanju i vještinama učitelja koje pak izazivaju promjene u nastavi i poboljšanja učenja učenika. S toga je cilj diplomskog rada bio utvrditi promjene u načinu poučavanja do kojih dolaze učiteljice Biologije koje se profesionalno razvijaju stručnim usavršavanjem koje uključuje podršku stručnjaka i primjenu naučenog, kritičku analizu te samorefleksiju. Promjene su se pratile i utvrđivale (samo)analizom videozapisa nastavnih sati pomoću protokola, a radom su obuhvaćene tri učiteljice. Analizirano je devet videozapisa, po tri od svake učiteljice. Analizom inicijalne snimke utvrđena je uobičajena praksa poučavanja kojom su se utvrdili aspekti za unaprjeđenje pojedine učiteljice. Analiza videozapisa druge snimke odražava promjene koje su učiteljice doživjele nakon stručnog skupa kada su implementirale naučeno u svoju nastavnu praksu (ovaj način je prvi stupanj podrške). Analiza videozapisa treće snimke odražava promjene koje izaziva drugi stupanj podrške, a to je izvođenje nastave prema ekspertnim pripremama i kontinuirano sudjelovanje na zajednicama učenja tijekom kojih su bili izloženi kritičkoj analizi i samorefleksiji o nastavnom satu. Analizama su uočene pozitivne promjene u poučavanju. Prvim stupnjem podrške nisu se unaprijedili oni aspekti za koje je potrebna i promjena učenika poput slobodnog iznošenja ideja i traženja pojašnjenja kao i samostalnog vođenja bilježaka. Za ove aspekte bio je potreban drugi stupanj podrške. Aspekti koji su dio formativnog vrednovanja su se unaprijedili u odnosu na pojavljivanje na inicijalnom satu, ali i dalje nisu zastupljeni u dovoljnoj mjeri. Cjelokupno stručno usavršavanje unaprijedilo je kod učiteljica prepoznavanje potreba za vlastiti profesionalni razvoj i usmjerio ih je u planiranju osobnog profesionalnog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju
Profili:
Irena Labak
(autor)