Pregled bibliografske jedinice broj: 1218119
Hip-hop, totalitarizam i pop
Hip-hop, totalitarizam i pop, 2022. (popularni rad).
CROSBI ID: 1218119 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hip-hop, totalitarizam i pop
(Hip-hop, totalitarianism and pop)
Autori
Štahan, Matija
Izvornik
Diagnosis (Treći program Hrvatskoga radija)
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad
Godina
2022
Ključne riječi
hip-hop, Tram 11, kritike društva, hrvatsko društvo, društvene pojave
(hip-hop, Tram 11, criticism of society, Croatian society, social phenomena)
Sažetak
U novome, kontroverzijama ovijenom albumu doajenskoga hrvatskoga hip-hop dvojca Tram 11, koji čine reperi Target i General Woo, pravim imenima Nenad Šimun i Srđan Ćuk, uvelike se ogleda slika suvremenoga hrvatskoga društva, ali i mnogih dionica hrvatske književne povijesti, koje je današnji nasljednik, pored suvremene hrvatske književnosti, i pop-glazba, pa tako i hip-hop – kao, kako je to svojedobno primijetio Drago Mlinarec, suvremeni ekvivalent antičkoj epici homerovskog tipa. Zato u pregledu umjetničkih i političkih dimenzija albuma autoreferencijalnog naslova Jedan i jedan prvo valja govoriti o stilu, potom o sadržaju, a naposljetku i o medijskim reakcijama na navedeno. No prije toga, valja primijetiti kako je suvremena pop-glazba oduvijek pratila aktualije. Čak i autori najsuprotstavljenijih vrijednosti, kao što su, primjerice, Mile Kekin i Marko Perković Thompson, nerijetko problematiziraju iste fenomene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Povijest, Glazbena umjetnost
Napomena
Ogled je izvorno objavljen u emisiju Diagnosis na
Trećemu programu Hrvatskoga radija.
POVEZANOST RADA