Pregled bibliografske jedinice broj: 1218048
Komunikacijska strategija i retorička analiza glavnih sudionika štrajka obrazovnih sindikata (Zagreb, od 9. listopada do 2. prosinca 2019.)
Komunikacijska strategija i retorička analiza glavnih sudionika štrajka obrazovnih sindikata (Zagreb, od 9. listopada do 2. prosinca 2019.) // Jezično i izvanjezično u međudjelovanju - Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa Hrvtaskoga društva za primijenjenu lingvistiku / Matešić, Mihaela ; Nigoević, Magdalena (ur.).
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2022. str. 211-225 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1218048 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacijska strategija i retorička analiza glavnih sudionika štrajka obrazovnih sindikata (Zagreb, od 9. listopada do 2. prosinca 2019.)
(Communication strategy and rhetorical analysis of the main participants in the teacher union strike (Zagreb, 9 October to 2 December 2019))
Autori
Varošanec-Škarić, Gordana ; Šegvić, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezično i izvanjezično u međudjelovanju - Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa Hrvtaskoga društva za primijenjenu lingvistiku
/ Matešić, Mihaela ; Nigoević, Magdalena - Zagreb : Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2022, 211-225
ISBN
978-953-8281-52-5
Skup
XXXIV. međunarodni znanstveni skup HDPL-a: Jezično i izvanjezično u međudjelovanju
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.09.2020. - 26.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
retorička analiza ; komunikacijske strategije ; štrajk obrazovnih sindikata
(rhetoric analysis ; communication strategies ; teacher union strike)
Sažetak
Važan politički događaj koji je obilježio zadnje tromjesečje 2019. nesporno je bio štrajk obrazovnih sindikata, koji su tražili povećanje koeficijenata. Analizirali smo komunikacijske strategije i retoriku glavnih medijskih poruka i govora sudionika u prijeporu – premijera, ministrice obrazovanja i sporta te govora dvaju učitelja na prosvjedu 25. studenoga u Zagrebu. U medijskim izjavama u surječju spora premijer komunicira strategijom uvjeravanja te poučavanja, koristeći i smicalice, tj. etiketiranje štrajkaša i prosvjeda, ironiju, populizam. Ministrica ne koristi očekivanu strategiju rješavanja problema, naprotiv pojačava disens rabeći istrošene figure „ratnoga“ konteksta i ironične aluzije. Zanimljivo je da su uzbuđujući govori dvaju učitelja nadmašili „birokratsku“ retoriku sindikalnih čelnika te da su postali simboli štrajka. U strategiji uzbuđivanja (engl. strategy to stimulate) traže akciju, obraćaju se publici intuitivnim znanjem, koje ona lako prenosi s iskustvene razine na eksplicitnu jer postiže trenutačno razumijevanje. Njima je publika diskurzivna zajednica koja odmah prepoznaje ironiju kao aluziju, a sinegdohom i uporabom stvarne priče analogijom prepoznavanja (primjer priče o učiteljici u mirovini) postižu jako emotivno reagiranje publike. Takva strategija aktiviranja publike nastoji ispraviti nepravdu i poboljšati trenutačno stanje. Može se zaključiti da su uzbuđujući govori bili retorički učinkoviti, budući da su postignuti postavljeni ciljevi štrajka za učitelje i nastavnike, a početno neslaganje Vlade pomaknulo se prema kompromisu za dio štrajkaškoga tijela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija