Pregled bibliografske jedinice broj: 1217942
Pobožnost Presvetom Srcu Isusovu i franjevaštvo u Majke Marije Krucifikse Kozulić
Pobožnost Presvetom Srcu Isusovu i franjevaštvo u Majke Marije Krucifikse Kozulić // Znanstveni skup "Život i djelo Službenice Božje Majke Marije Krucifikse Kozulić (1852. - 1922.)"
Rijeka, Hrvatska, 2022. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1217942 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pobožnost Presvetom Srcu Isusovu i franjevaštvo u Majke Marije Krucifikse Kozulić
(Devotion to the Sacred Heart of Jesus and Franciscanism in Mother Marija Krucifiksa Kozulić)
Autori
Patafta, Daniel
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Znanstveni skup "Život i djelo Službenice Božje Majke Marije Krucifikse Kozulić (1852. - 1922.)"
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 27.09.2022
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Presveto Srce Isusovo, franjevaštvo, sv. Bonaventura, franjevci kapucini, Marija Krucifiksa Kozulić, Rijeka
(Sacred Heart of Jesus, Franciscanism, St. Bonaventure, Franciscan Capuchins, Marija Krucifiksa Kozulić, Rijeka)
Sažetak
Družba Sestara Presvetog Srca Isusova nastaje upravo u vrijeme snažne ovnove katoličkog života u drugoj polovici 19. stoljeća i početkom 20. stoljeća. Ime Družbe kao i njezino franjevačko duhovno utemeljenje objedinjuju dvije stvarnosti na kojima se provodila obnova Crkve i društvenog života vjernika u spomenutom razdoblju. Majka Marija Krucifiksa Kozulić i fra Arkanđeo iz Camerina prvi su pokazatelj snažen obnove franjevačke karizme u 19. stoljeću potaknute od strane pape Lava XIII. Obnovni zahvati pape Lava XIII., franjevačkog trećoredca, stvorili su snažan franejvački pokret kroz obnovu Prvog franjevačkog reda i obnovu Trećeg franjevačkog reda. Obnovni zahvati kroz novo zakonodavstvo stvorili su na starim temeljima široke franjevačke karizme, osobito kroz Treći red koji neprekidno djeluje od 13. stoljeća, idealan temelj za ostvarenje nepolitičke, ali društveno angažirane stvarnosti koja je mogla kroz evanđeosko služenje i apostolat odgovoriti na sve veće socijalne probleme i veliko siromaštvo radničkih slojeva i siromašnog građanstva, koje se tijekom 19. stoljeća nalazilo sve više pod utjecajem ateiziranih političkih grupacija.Osim pravnog temelja i usmjerenja karizme, i sam naziv Družbe ukazuje na njezino franjevačko usmjerenje. Povijesno gledano pobožnost Presvetom Srcu Isusovu, koja je u 19. i prvoj polovici 20. stoljeća doživjela veliku popularnost, ima svoju teološku, ali i političku pozadinu. Najčešće se paušalno razvoj ove pobožnosti usko povezuje sa sv. Margaretom Alacocque, koja je kroz svoja mistična iskustva i spise doprinijela snažnom širenju ove pobožnosti, osobito u Francuskoj. Među ključnim širiteljima ove pobožnosti nalazili su se mnogi dijecezanski svećenici, isusovci i neke redovničke zajednice, mnogi laici i osobito franjevci kapucini. Iako je širenje pobožnosti Presvetom Srcu Isusovu povjereno od strane francuskog episkopata krajem 17. stoljeća isusovcima i redovnicima Pohoda, ono je ostalo duboko dio karizme franjevaca kapucina, koji njegovanje ove pobožnosti nalaze u misli sv. Bonaventure i karizmi sv. Franje, osobito u štovanju Kristove svete ljudskosti
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija, Povijest