Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1217859

Suodnos jezika, slika i tipografije u reklamama


Miškulin Saletović, Lucia
Suodnos jezika, slika i tipografije u reklamama // FET – Business Insights / Mošnja-Škare, Lorena (ur.).
Pula: Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2022. str. 59-60 (predavanje, domaća recenzija, prošireni sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1217859 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Suodnos jezika, slika i tipografije u reklamama
(Interplay of Language, Images and Typography in Advertisements)

Autori
Miškulin Saletović, Lucia

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, stručni

Izvornik
FET – Business Insights / Mošnja-Škare, Lorena - Pula : Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2022, 59-60

ISBN
978-953-8278-92-1

Skup
Virtualna stručna konferencija “FET – Business Insights”

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 17.01.2021. - 21.01.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
reklame, multimodalnost
(advertisements, multimodality)

Sažetak
U današnjem su društvu različiti oblici oglašivanja i reklama prisutni svuda oko nas: u dnevnim novinama i časopisima, na radiju, televiziji, mrežnim stranicama, plakatima, zgradama, prijevoznim sredstvima itd. Reklame se ddlikuju težnjom da uvijek nanovo budu inovativne i drugačije. Međusobno se razlikuju s obzirom na razdoblje u kojem su nastale, područje primjene, vrstu proizvoda ili usluge, medij oglašivanja, tržište kojem su namijenjene itd. Predmet su zanimanja mnogih znanosti, ponajprije ekonomije, psihologije, semiotike, komunikologije i jezikoslovlja. U ovome se izlaganju reklame promatraju i analiziraju iz jezikoslovne, odnosno tekstnolingvističke i semiotičke perspektive. Prototipni reklamni tekstovi obuhvaćaju dvije obvezne tekstne radnje: informiranje o postajanju i svojstvima proizvoda i/ili usluga te poticanje na kupnju/uporabu proizvoda i/ili usluge. Informiranje se o postajanju i svojstvima proizvoda ponajprije ostvaruje navođenjem imena i podataka o proizvodu i uslugama. Poticanje na kupnju ili uporabu proizvoda ostvaruje se na čitav niz različitih načina: pobuđivanjem emocija, vezivanjem emocija i vrijednosti uz proizvod i/ili uslugu, citiranjem stručnjaka, drugih medija, nizanjem prodajnih argumenata i slično. Navedene tekstne radnje upućuju na informativnu i apelativnu funkciju reklamnih tekstova te na tijesnu isprepletenost navedenih funkcija. Budući da se reklame znatno razlikuju s obzirom na medij oglašivanja u ovome je izlaganju naglasak na reklamama u tisku. Persuazivnost se u reklamama u tisku postiže kombinacijom različitih semiotičkih načina: verbalnim i vizualnim elementima, narativnim strukturama, tipografskim sredstvima i slično. Značenje i komunikativni učinak različitih semiotičkih načina nadilaze zbroj komunikativnih učinaka pojedinačnih načina i rezultat su njihova suodnosa. Na primjerima reklama iz hrvatskih, njemačkih i američkih časopisa prikazuju se različite razine multimodalnih reklamnih tekstova (verbalna razina, razina slika i tipografska razina) te njihova međuzavisnost. U izlaganju se obrađuju jezična i retorička sredstva, vrste odnosa teksta i slike te načini funkcioniranja tipografskih elemenata u reklamama u tisku. Pozornost je posvećena i višejezičnosti reklama, funkcijama antroponima i toponima te načinima na koje su oni uklopljeni u multimodalni reklamni tekst, općim konceptima koji se provlače u reklamama za pojedine vrste proizvoda i/ili usluga, kulturološkoj uvjetovanosti reklama te suodnosu između imena proizvoda, vrste proizvoda i načina vizualnog i jezičnog oblikovanja reklama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lucia Miškulin Saletović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Miškulin Saletović, Lucia
Suodnos jezika, slika i tipografije u reklamama // FET – Business Insights / Mošnja-Škare, Lorena (ur.).
Pula: Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2022. str. 59-60 (predavanje, domaća recenzija, prošireni sažetak, stručni)
Miškulin Saletović, L. (2022) Suodnos jezika, slika i tipografije u reklamama. U: Mošnja-Škare, L. (ur.)FET – Business Insights.
@article{article, author = {Mi\v{s}kulin Saletovi\'{c}, Lucia}, editor = {Mo\v{s}nja-\v{S}kare, L.}, year = {2022}, pages = {59-60}, keywords = {reklame, multimodalnost}, isbn = {978-953-8278-92-1}, title = {Suodnos jezika, slika i tipografije u reklamama}, keyword = {reklame, multimodalnost}, publisher = {Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirkovi\'{c} Sveu\v{c}ili\v{s}ta Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mi\v{s}kulin Saletovi\'{c}, Lucia}, editor = {Mo\v{s}nja-\v{S}kare, L.}, year = {2022}, pages = {59-60}, keywords = {advertisements, multimodality}, isbn = {978-953-8278-92-1}, title = {Interplay of Language, Images and Typography in Advertisements}, keyword = {advertisements, multimodality}, publisher = {Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirkovi\'{c} Sveu\v{c}ili\v{s}ta Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font