Pregled bibliografske jedinice broj: 1217859
Suodnos jezika, slika i tipografije u reklamama
Suodnos jezika, slika i tipografije u reklamama // FET – Business Insights / Mošnja-Škare, Lorena (ur.).
Pula: Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2022. str. 59-60 (predavanje, domaća recenzija, prošireni sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1217859 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suodnos jezika, slika i tipografije u reklamama
(Interplay of Language, Images and Typography in
Advertisements)
Autori
Miškulin Saletović, Lucia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, stručni
Izvornik
FET – Business Insights
/ Mošnja-Škare, Lorena - Pula : Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2022, 59-60
ISBN
978-953-8278-92-1
Skup
Virtualna stručna konferencija “FET – Business Insights”
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 17.01.2021. - 21.01.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
reklame, multimodalnost
(advertisements, multimodality)
Sažetak
U današnjem su društvu različiti oblici oglašivanja i reklama prisutni svuda oko nas: u dnevnim novinama i časopisima, na radiju, televiziji, mrežnim stranicama, plakatima, zgradama, prijevoznim sredstvima itd. Reklame se ddlikuju težnjom da uvijek nanovo budu inovativne i drugačije. Međusobno se razlikuju s obzirom na razdoblje u kojem su nastale, područje primjene, vrstu proizvoda ili usluge, medij oglašivanja, tržište kojem su namijenjene itd. Predmet su zanimanja mnogih znanosti, ponajprije ekonomije, psihologije, semiotike, komunikologije i jezikoslovlja. U ovome se izlaganju reklame promatraju i analiziraju iz jezikoslovne, odnosno tekstnolingvističke i semiotičke perspektive. Prototipni reklamni tekstovi obuhvaćaju dvije obvezne tekstne radnje: informiranje o postajanju i svojstvima proizvoda i/ili usluga te poticanje na kupnju/uporabu proizvoda i/ili usluge. Informiranje se o postajanju i svojstvima proizvoda ponajprije ostvaruje navođenjem imena i podataka o proizvodu i uslugama. Poticanje na kupnju ili uporabu proizvoda ostvaruje se na čitav niz različitih načina: pobuđivanjem emocija, vezivanjem emocija i vrijednosti uz proizvod i/ili uslugu, citiranjem stručnjaka, drugih medija, nizanjem prodajnih argumenata i slično. Navedene tekstne radnje upućuju na informativnu i apelativnu funkciju reklamnih tekstova te na tijesnu isprepletenost navedenih funkcija. Budući da se reklame znatno razlikuju s obzirom na medij oglašivanja u ovome je izlaganju naglasak na reklamama u tisku. Persuazivnost se u reklamama u tisku postiže kombinacijom različitih semiotičkih načina: verbalnim i vizualnim elementima, narativnim strukturama, tipografskim sredstvima i slično. Značenje i komunikativni učinak različitih semiotičkih načina nadilaze zbroj komunikativnih učinaka pojedinačnih načina i rezultat su njihova suodnosa. Na primjerima reklama iz hrvatskih, njemačkih i američkih časopisa prikazuju se različite razine multimodalnih reklamnih tekstova (verbalna razina, razina slika i tipografska razina) te njihova međuzavisnost. U izlaganju se obrađuju jezična i retorička sredstva, vrste odnosa teksta i slike te načini funkcioniranja tipografskih elemenata u reklamama u tisku. Pozornost je posvećena i višejezičnosti reklama, funkcijama antroponima i toponima te načinima na koje su oni uklopljeni u multimodalni reklamni tekst, općim konceptima koji se provlače u reklamama za pojedine vrste proizvoda i/ili usluga, kulturološkoj uvjetovanosti reklama te suodnosu između imena proizvoda, vrste proizvoda i načina vizualnog i jezičnog oblikovanja reklama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Lucia Miškulin Saletović
(autor)