Pregled bibliografske jedinice broj: 1217797
Kreativne kompetencije nastavnika likovne umjetnosti
Kreativne kompetencije nastavnika likovne umjetnosti, 2021., diplomski rad, diplomski, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 1217797 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativne kompetencije nastavnika likovne umjetnosti
(Creative competencies of visual arts teachers)
Autori
Smokrović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
30.09
Godina
2021
Stranica
28
Mentor
Skender, Lana ; Škojo, Tihana
Ključne riječi
kreativnost ; kompetencije ; kreativno mišljenje ; divergentno razmišljanje ; kreativnost kao kompetencija
(creativity ; competence ; creative thinking ; divergent thinking ;)
Sažetak
Ovim radom istražile su se kreativne kompetencije nastavnika Likovne umjetnosti koje se primjenjuju u poučavanju. Iako ne postoji točna definicija kreativnosti možemo reći da se ona očitava u nekom neobičnom talentu jer visoko kreativan čovjek propituje usvojena pravila i pretpostavke, povezuje stvari koje uobičajeno nisu povezane, takav čovjek zamišlja ono što bi moglo biti, testira nove, svježe pristupe i kritički se osvrće na ideje i rezultate. To znači da kreativnost uvijek uključuje originalnost. Česta zabluda je da su samo umjetnici kreativni, a dokazano je da je to sposobnost svih ljudi koja se može razvijati tijekom školovanja. Dok je kreativnost učenika često mjerena i razvijana od najranije dobi malo se posvećivalo razvijanju kreativnih kompetencija nastavnika. Usmjerili smo se samo na jedan segment pedagoškog koncepta kreativnosti, kreativno poučavanje koji se odnosi na kreativne načine prenošenja znanja. Provedena je anketa na malom uzorku nastavnika koji su različite dobi, obrazovanja i radnog staža. Za anketu je korištena metoda kvalitativne i kvantitativne analize sadržaja, odnosno mješoviti istraživački pristup. Pitanja su podijeljena u grupe prema kompetencijama koje bi nastavnik trebao posjedovati. U svakoj od tih grupa postavljen je niz pitanja s višestrukim odgovorima gdje pojedinac zaokružuje koliko se slaže s određenom tvrdnjom ili koliko se ta tvrdnja odnosi na njega i njegov rad. Pitanja koja su postavljenja unutar ovih šest grupa ispituju divergentno razmišljanje pojedinaca. Ovim radom se željelo pridonijeti ozbiljnijem shvaćanju pojma kreativnosti i prikazati da svatko ima određeni kreativni potencijal, koji se uz odgovarajuću podršku nastavnika i kreativnu nastavu, može ostvariti. Stoga je nužno da se svi stručnjaci za odgoj i obrazovanje intenzivnije bave kreativnošću kako bi kreativna nastava bila češće prakticirana u učionicama i kako bi se kreativno mišljenje moglo bolje razumjeti i prakticirati u svakodnevnim životnim situacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Likovne umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku