Pregled bibliografske jedinice broj: 1217792
Utjecaj novog kurikuluma na sadržaje u udžbenicima likovne umjetnosti
Utjecaj novog kurikuluma na sadržaje u udžbenicima likovne umjetnosti, 2022., diplomski rad, diplomski, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 1217792 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj novog kurikuluma na sadržaje u udžbenicima
likovne umjetnosti
(The impact od the New Curriculum on the Visula Art
Textbooks)
Autori
König, Klara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
20.06
Godina
2022
Stranica
43
Mentor
Skender, Lana
Ključne riječi
kurikul ; udžbenik ; likovna umjetnost ; analiza ; komparacija
(curriculum ; textbook ; visual art ; analyze ; comparation)
Sažetak
Diplomski se rad bavi utjecajem novoga kurikula na sadržaje u udžbenicima likovne umjetnosti kao bitnim dijelovima svakodnevnoga života učenika. Kurikul, kao ključan odgojno-obrazovni koncept 21. stoljeća je višedimenzionalan jer se bavi i općom filozofijom odgojno-obrazovnoga procesa. To se vidi u udžbenicima koji su najvidljiviji dio kurikula. Zamjena staroga kurikula novim je nužna jer i društvo funkcionira na nov način, a to se vidi u novim znanjima, vještinama, sposobnostima, vrijednostima i stavovima. U diplomskom su radu navedeni primjeri s novim načinima provođenja kurikula i objašnjenja kako se te promjene vide u nastavnim predmetima i udžbenicima likovne umjetnosti. Utjecaj novoga kurikula vidljiv je u kompetencijama koje se ističu kao poželjne, zastupljene su i u ishodima, a to su kreativnost, stvaralaštvo, inovativnost, kritičko mišljenje, znanje o informacijsko-komunikacijskim tehnologijama, timski rad i druge kompetencije. U radu se istražuje odnos nastavnika i nakladnika, a temelji se na novim pristupima i sadržajima udžbenika. Analizira se i Nastavni plan i program u kojemu su strogo popisani ključni pojmovi i postignuća. Stari Kurikulom uspoređuje se s novim Kurikulom, analiziraju se sadržaji udžbenika od 1994. do 2021. godine. Istražuje se i utjecaj kurikula na rodnu osjetljivost i osviještenost toga problema kroz usporedbu starih i novih udžbenika za predmete likovne umjetnosti. Da bi sustav odgoja i obrazovanja bio učinkovit, on se treba promijeniti i prilagođavati promjenama u društvu. Prijedlozi promjena bi trebali biti i jesu zastupljeni u kurikulu koji se stalno provjerava, dopunjuje i mijenja u odgojno- obrazovnoj praksi
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Likovne umjetnosti