Pregled bibliografske jedinice broj: 1217737
Marketizacija u visokome obrazovanju: diskurs samopredstavljanja na mrežnim stranicama jednoga sveučilišta
Marketizacija u visokome obrazovanju: diskurs samopredstavljanja na mrežnim stranicama jednoga sveučilišta // Fluminensia, 34 (2022), 1; 163-194 doi:10.31820/f.34.1.6 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1217737 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketizacija u visokome obrazovanju: diskurs samopredstavljanja na mrežnim stranicama jednoga sveučilišta
(Marketization in Higher Education: Self-Presentation Discourse on a Croatian University Website)
Autori
Matić, Daniela
Izvornik
Fluminensia (0353-4642) 34
(2022), 1;
163-194
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
marketizacija ; kritička analiza diskursa ; sveučilišne mrežne stranice ; diskurs samopredstavljanja ; promotivni diskurs
(marketization ; critical discourse analysis ; university website ; self-presentation discourse ; promotional discourse)
Sažetak
Kako su procesi komodifikacije i marketizacije zahvatili područja javnoga života gdje ih prije nije bilo, odlučili smo proučiti kanale komunikacije koje koriste institucije visokog obrazovanja kako bismo ustanovili jesu li i na njih utjecala ova ekonomska gibanja. Ovaj rad bavi se diskursom jednoga javnog sveučilišta u Hrvatskoj kojim se predstavlja budućim studentima kroz svoje službene mrežne stranice. Primjenom kritičke analize diskursa na primjere diskursa na mrežnim stranicama htjeli smo ustanoviti koliko su razni oblici ne samo persuazivnoga nego i promotivnoga diskursa, koji inače obilježavaju diskursne prakse onih djelatnosti i institucija koje ovise o tržišnim kretanjima, ušli i u samopredstavljanje institucija visokog obrazovanja promjenom medija i načina komunikacije. Osim toga nastojali smo ispitati kako sveučilište gradi svoj identitet u odnosu prema studentima, na čemu ga zasniva, što ističe kako bi privuklo i studente i izvore financiranja i kako, posljedično, gradi svoju javnu sliku. Istraživanje i analiza rezultata pokazuju značajnu upotrebu persuazivnoga i promotivnoga te čak multisemiotičnoga diskursa izravno usmjerenih na privlačenje studenata, ali i konstrukciju interdiskurzivnih tekstova s ciljem stvaranja slike sveučilišta prije svega kao ugodna, privlačna i gostoljubiva mjesta za rad i život.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split
Profili:
Daniela Matić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus