Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1217737

Marketizacija u visokome obrazovanju: diskurs samopredstavljanja na mrežnim stranicama jednoga sveučilišta


Matić, Daniela
Marketizacija u visokome obrazovanju: diskurs samopredstavljanja na mrežnim stranicama jednoga sveučilišta // Fluminensia, 34 (2022), 1; 163-194 doi:10.31820/f.34.1.6 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1217737 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Marketizacija u visokome obrazovanju: diskurs samopredstavljanja na mrežnim stranicama jednoga sveučilišta
(Marketization in Higher Education: Self-Presentation Discourse on a Croatian University Website)

Autori
Matić, Daniela

Izvornik
Fluminensia (0353-4642) 34 (2022), 1; 163-194

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
marketizacija ; kritička analiza diskursa ; sveučilišne mrežne stranice ; diskurs samopredstavljanja ; promotivni diskurs
(marketization ; critical discourse analysis ; university website ; self-presentation discourse ; promotional discourse)

Sažetak
Kako su procesi komodifikacije i marketizacije zahvatili područja javnoga života gdje ih prije nije bilo, odlučili smo proučiti kanale komunikacije koje koriste institucije visokog obrazovanja kako bismo ustanovili jesu li i na njih utjecala ova ekonomska gibanja. Ovaj rad bavi se diskursom jednoga javnog sveučilišta u Hrvatskoj kojim se predstavlja budućim studentima kroz svoje službene mrežne stranice. Primjenom kritičke analize diskursa na primjere diskursa na mrežnim stranicama htjeli smo ustanoviti koliko su razni oblici ne samo persuazivnoga nego i promotivnoga diskursa, koji inače obilježavaju diskursne prakse onih djelatnosti i institucija koje ovise o tržišnim kretanjima, ušli i u samopredstavljanje institucija visokog obrazovanja promjenom medija i načina komunikacije. Osim toga nastojali smo ispitati kako sveučilište gradi svoj identitet u odnosu prema studentima, na čemu ga zasniva, što ističe kako bi privuklo i studente i izvore financiranja i kako, posljedično, gradi svoju javnu sliku. Istraživanje i analiza rezultata pokazuju značajnu upotrebu persuazivnoga i promotivnoga te čak multisemiotičnoga diskursa izravno usmjerenih na privlačenje studenata, ali i konstrukciju interdiskurzivnih tekstova s ciljem stvaranja slike sveučilišta prije svega kao ugodna, privlačna i gostoljubiva mjesta za rad i život.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split

Profili:

Avatar Url Daniela Matić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Matić, Daniela
Marketizacija u visokome obrazovanju: diskurs samopredstavljanja na mrežnim stranicama jednoga sveučilišta // Fluminensia, 34 (2022), 1; 163-194 doi:10.31820/f.34.1.6 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Matić, D. (2022) Marketizacija u visokome obrazovanju: diskurs samopredstavljanja na mrežnim stranicama jednoga sveučilišta. Fluminensia, 34 (1), 163-194 doi:10.31820/f.34.1.6.
@article{article, author = {Mati\'{c}, Daniela}, year = {2022}, pages = {163-194}, DOI = {10.31820/f.34.1.6}, keywords = {marketizacija, kriti\v{c}ka analiza diskursa, sveu\v{c}ili\v{s}ne mre\v{z}ne stranice, diskurs samopredstavljanja, promotivni diskurs}, journal = {Fluminensia}, doi = {10.31820/f.34.1.6}, volume = {34}, number = {1}, issn = {0353-4642}, title = {Marketizacija u visokome obrazovanju: diskurs samopredstavljanja na mre\v{z}nim stranicama jednoga sveu\v{c}ili\v{s}ta}, keyword = {marketizacija, kriti\v{c}ka analiza diskursa, sveu\v{c}ili\v{s}ne mre\v{z}ne stranice, diskurs samopredstavljanja, promotivni diskurs} }
@article{article, author = {Mati\'{c}, Daniela}, year = {2022}, pages = {163-194}, DOI = {10.31820/f.34.1.6}, keywords = {marketization, critical discourse analysis, university website, self-presentation discourse, promotional discourse}, journal = {Fluminensia}, doi = {10.31820/f.34.1.6}, volume = {34}, number = {1}, issn = {0353-4642}, title = {Marketization in Higher Education: Self-Presentation Discourse on a Croatian University Website}, keyword = {marketization, critical discourse analysis, university website, self-presentation discourse, promotional discourse} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font