Pregled bibliografske jedinice broj: 1217671
UTJECAJ OSVJETLJENJA NA PERCEPCIJU BOJA PROIZVODA U TRGOVINI
UTJECAJ OSVJETLJENJA NA PERCEPCIJU BOJA PROIZVODA U TRGOVINI, 2022., diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1217671 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UTJECAJ OSVJETLJENJA NA PERCEPCIJU BOJA PROIZVODA U TRGOVINI
(THE INFLUENCE OF LIGHTING ON THE PERCEPTION OF COLORS OF PRODUCTS IN THE STORE)
Autori
Hranjec-Ivanović, Filip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2022
Stranica
56
Mentor
Mandić, Lidija
Ključne riječi
3D modeliranje, 3D modeli, materijali, teksture, virtualna stvarnost, osvjetljenje, boja, ambalaža proizvoda
(3D moddeling, 3D models, materials, textures, virtual reality (VR), lighting, color, product package)
Sažetak
U prvom dijelu rada, prikazana je povijest 3D modeliranja i njezinih programa od svojih začetaka do danas, proces izrade 3D modela od početne kocke ili valjka do kompleksnijeg 3D modela te 3D modeli potrebni realizaciji virtualnog dućana. Također je prikazana izrada tekstura 3D modela, poznata pod nazivom teksturiranje, odnosno proces stvaranja UV mapa 3D modela pomoću kojih se izrađuju potrebne teksture. U drugom i trećem dijelu rada, objašnjena je upotreba Game Engine programa, odnosno programa s kojima se svi izrađeni materijali (3D modeli, teksture, itd.), spajaju u cjelinu po kojoj se moguće kretati, moguća je interakcija s predmetima, mijenjati određena svojstva i još mnogo toga. Na kraju drugog dijela rada, prikazano je kako ostvariti navedenu cijelu pomoću programa Unity. Taj isti program, korišten je prilikom realizacije virtualnog dućana, odnosno stvaranja prve verzije dućana koja nije imala komponente virtualne stvarnosti te kasnije, prilikom prebacivanja iz verzije bez virtualne stvarnosti u verziju s virtualnom stvarnosti. Osim toga, u Unity je moguće promijeniti osvjetljenje virtualnog dućana kako bi se provelo eksperimentalno istraživanje koje je detaljnije objašnjeno u završnom dijelu diplomskog rada. Završni dio rada, bavi se eksperimentalnim istraživanjem kako tri različita osvjetljenja (40W Halogeno osvjetljenje, hladno LED osvjetljenje, toplo LED osvjetljenje) utječu na percepciju boje ambalaže proizvoda u virtualnoj trgovini, odnosno utječe li boja proizvoda na njezinu prodaju. Prema provedenom istraživanju, ispitanicima se najviše svidjelo toplo LED osvjetljenje jer smatraju kako je najprirodnije te ih je najviše podsjećalo na stvarne dućane.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija