Pregled bibliografske jedinice broj: 1217384
Filmski subjekt između teme i tematske pozadine: slučaj Fischer i Carpignano
Filmski subjekt između teme i tematske pozadine: slučaj Fischer i Carpignano // Između Srednje Europe i Mediterana: glazba, književnost i izvedbene umjetnosti / Tomić Ferić, Ivana ; Marić, Antonela (ur.).
Split: Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 555-568
CROSBI ID: 1217384 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Filmski subjekt između teme i tematske pozadine: slučaj Fischer i Carpignano
(The Cinematic Subject between the theme and the thematic background: the Cases of Fischer and Carpignano)
Autori
Jurišić, Srećko, Jurišić, Paula
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Između Srednje Europe i Mediterana: glazba, književnost i izvedbene umjetnosti
Urednik/ci
Tomić Ferić, Ivana ; Marić, Antonela
Izdavač
Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2021
Raspon stranica
555-568
ISBN
978-953-352-065-0
Ključne riječi
Film, Izbjeglička kriza, Mediteran
(World Cinema, Refugee Crisis, Mediterranean)
Sažetak
U članku napisanom u koautorstvu s bivšom studenticom autor obrađuje fluktuirajući filmski subjekt u filmovima Styx (2018.) Wolfganga Fischera i Mediterranea (2015.) Jonasa Carpignana u vremensko-prostornom mediju filma koji je primoran blokirati i vrijeme i mjesto kako bi prikazao ogoljenu dimenziju homo sacera glavnih junaka. Ovaj je potonji koncept preuzet iz filozofske misli talijanskog filozofa Giorgia Agambena i njegovog istoimenog djela i kojem se preispituju postavke suvremene biopolitike s Michelom Foucaultom kao osi. U filmskoj poetici ovih dvaju redatelja migranti – kojima se rad pretežno bavi – konstantno fluktuiraju između pozadinskog elementa i glavne teme filmova, dovodeći time u granične situacije i pripadnike tzv. Prvog svijeta čiji je odnos s dolaskom neželjenog drugog jedan od elemenata analize gorespomenutih filmova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika)