Pregled bibliografske jedinice broj: 1217263
Izazovi i prilike hibridne interne revizije
Izazovi i prilike hibridne interne revizije // Zbornik radova 24. savjetovanja "Interna revizija i kontrola" / Žager, Lajoš (ur.).
Zagreb: Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika, 2022. str. 57-77 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1217263 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi i prilike hibridne interne revizije
(Challenges and opportunities of hybrid internal
audit)
Autori
Sever Mališ, Sanja ; Brozović, Mateja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 24. savjetovanja "Interna revizija i kontrola"
/ Žager, Lajoš - Zagreb : Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika, 2022, 57-77
ISBN
978-953-277-139-8
Skup
24. savjetovanje Interna revizija i kontrola
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.09.2022. - 01.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
rad na daljinu ; hibridna interna revizija ; pandemija COVID-19 ; tehnologija ; sigurnost
(remote work ; hybrid internal audit ; COVID-19 pandemic ; technology ; security)
Sažetak
Iznenadni šokovi kao što je pandemija uzrokovana virusom Covid-19 mijenjaju način na koji svijet funkcionira. Prisilne promjene uvedene da bi se očuvalo zdravlje ljudi i smanjio fizički kontakt natjerale su ljude da obavljaju svoj posao na drugačiji način. Iako se neke promjene nisu pokazale dobrima, postoje i one promjene koje će se zasigurno nastaviti koristiti u budućnosti. U tu skupinu može se svrstati rad na daljinu. Iako tranzicija na rad na daljinu nije prošla glatko u svim organizacijama, primarno zbog toga što se takav oblik rada prije rijetko koristio ili nije bilo dovoljno vremena za prilagodbu, s vremenom su zaposlenici i organizacije uočili brojne prednosti koje takav način obavljanja posla omogućava pa je zato sigurno da će se zadržati i po završetku pandemije, barem u obliku hibridnog rada. Obavljanje rada od kuće nije samo površna promjena vezana uz fizičku lokaciju zaposlenika, nego unosi duboke promjene u načine na koji organizacija funkcionira, kako zaposlenici komuniciraju, koji su ključni rizici, koji su resursi potrebni organizaciji i slično. Sve navedeno spada u djelokrug interne revizije, koja mora na odgovarajući način doprinijeti transformaciji organizacije. U skladu sa svime navedenim, ciljevi ovog rada su: 1) objasniti ključne promjene s kojima su se interni revizori susreli tijekom pandemije Covid- 19, 2) detaljnije ispitati koji su izazovi i prilike potaknuti sve više rastućim trendom rada na daljinu u brojnim organizacijama, te 3) istražiti kako će rad na daljinu ili hibridni rad utjecati na internu reviziju te na koji način se interni revizori mogu prilagoditi. Bez obzira hoće li sami interni revizori koristiti pogodnosti rada od kuće ili ne, njihov način rada će se značajno promijeniti ako će drugi zaposlenici u organizaciji biti dislocirani i raditi na daljinu. Iskustva tijekom pandemije su u tom kontekstu ohrabrujuća, budući da su istraživanja pokazala da većina internih revizora smatra da se gotovo sve može revidirati na daljinu uz primjenu tehnologije te da nema razlika u efikasnosti i efektivnosti interne revizije na daljinu u odnosu na tradicionalnu internu reviziju. To ne znači da ne postoje određeni izazovi. Kao ključni problemi istaknuti su problemi u izgradnji ključnih odnosa s dionicima u organizaciji i pristup informacijama, sigurnosni problemi i sl. Također, treba voditi računa da će odjeli interne revizije morati više ulagati u tehnologiju, ali i razvijati strategije privlačenja IT stručnjaka i stručnjaka za kibernetičku sigurnost. Unatoč svim promjenama, neovisnost i kompetencije samih internih revizora ostat će temelji uspješnih odjela interne revizije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb