Pregled bibliografske jedinice broj: 1217164
Proces internacionalizacije odabranih svjetskih maloprodavača u razdoblju od 2010. do 2019. godine
Proces internacionalizacije odabranih svjetskih maloprodavača u razdoblju od 2010. do 2019. godine, 2022., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1217164 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proces internacionalizacije odabranih svjetskih
maloprodavača u razdoblju od 2010. do 2019. godine
(The process of internationalization of selected
world retailers in the period from 2010 to 2019)
Autori
Pavić, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2022
Stranica
79
Mentor
Berislav Žmuk
Ključne riječi
globalizacija ; internacionalizacija ; ulazne strategije ; metode deskriptivne statistike ; mjere ekonomske nejednakosti
(globalization ; internationalization ; entry strategies ; methods of descriptive statistics ; measures of economic inequality)
Sažetak
Proces internacionalizacije od iznimne je važnosti za mnoga poduzeća kao i za globalno tržište. Internacionalizacija označava širenje poduzeća na strana tržišta, odnosno prebacivanje svog poslovanja na drugo tržište. Pri ulasku na strana tržišta poduzeća se mogu koristiti različitim strategijama, pri čemu je bitno izabrati onu koja najbolje odgovara odabranom tržištu. Prije ulaska na strano tržište potrebno je istražiti razne državne politike te običaje i preferencije kupaca. Ciljevi su ovog diplomskog rada prikazati utjecaj i važnost internacionalizacije u trgovini na malo, ukazati na prednosti i nedostatke internacionalizacije za globalnu ekonomiju te istražiti maloprodajne strategije koje maloprodavači koriste za izlaske na strana tržišta. Ulaskom na strano tržište razvija se zdrava konkurencija među poduzećima te ih se potiče na inovativnost. S druge strane, kupcima se pružaju jeftiniji, a ponekad i kvalitetniji proizvodi. Odabranim metodama deskriptivne statistike i mjerama ekonomske nejednakosti pokazuju se tendencije kretanja promatranih poduzeća kao i tržišta maloprodaje. Mjerama ekonomske nejednakosti pokazano je da je tržište maloprodaje niske koncentracije, odnosno da nijedno poduzeće nema prevladavajući udio na tržištu. Promatrana poduzeća ostvaruju kontinuirani rast prihoda u promatranom razdoblju (od 2010. do 2019.), što je dovelo do kontinuiranih ulazaka na strana tržišta. Može se zaključiti kako je internacionalizacija izravno povezana s rastom prihoda. O uspjehu internacionalizacije poduzeća ovisi mnogo faktora, no od iznimne je važnosti dobro istražiti potencijalno tržište. Promatrana poduzeća većinski ostvaruju uspjehe pri odabiru strategije ulaska na strano tržište. Kroz godine naučila su se prilagoditi zahtjevima različitih tržišta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni
studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina i
međunarodno poslovanje