Pregled bibliografske jedinice broj: 1217003
Zadovoljstvo studenata i doktora dentalne medicine sa znanjem i vještinama postignutih tijekom studija
Zadovoljstvo studenata i doktora dentalne medicine sa znanjem i vještinama postignutih tijekom studija, 2022., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Split
CROSBI ID: 1217003 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zadovoljstvo studenata i doktora dentalne medicine
sa znanjem i vještinama postignutih tijekom studija
(Dentists and dental students’ satisfaction with
knowledge and skills acquired during their
university studies)
Autori
Vrdoljak, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet
Mjesto
Split
Datum
15.09
Godina
2022
Stranica
47
Mentor
Tadin, Antonija
Ključne riječi
dentalna medicina ; zadovoljstvo ; doktori dentalne medicine ; studenti ; tehničke vještine ; meke vještine
(dental medicine ; satisfaction ; dentists ; students ; technical skills ; soft skills)
Sažetak
Svrha: Završetkom studija i ulaskom u praksu, novopečeni stomatolozi, unatoč sveobuhvatnom teoretskom i praktičnom sveučilišnom obrazovanju, osjećaju manjak sigurnosti u svoj klinički rad i sposobnosti donošenja odluka. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati razinu zadovoljstva studenata šeste godine dentalne medicine i diplomiranih doktora dentalne medicine naučenim znanjima i vještinama tijekom studiranja. Materijali i metode: Presječno istraživanje provedeno je putem anketnog mrežnog upitnika u kojem su odgovori studenata mjereni Likertovom skalom zadovoljstva od 5 stupnjeva. Sudjelovalo je ukupno 533 ispitanika, od toga 151 (28, 3 %) studenata i 382 (71, 7 %) doktora dentalne medicine. Podaci su obrađeni Kruskal- Wallis i Mann-Whitney testom. Razina statističke značajnosti postavljena je na 0, 05. Rezultati: Usporedbom procjene zadovoljstva između doktora i studenata dentalne medicine o naučenim osnovnim znanjima i vještinama za vrijeme studija, studenti su pokazali višu razinu zadovoljstva za kategorije „Hitna medicinska stanja (sinkopa, anafilaksija, toksična reakcija i sl.)“ (P = 0, 005) i „Ergonomska načela rada“ (P = 0, 004), dok su doktori pokazali višu razinu zadovoljstva za kategorije „Izbor i primjena lokalnih anestetika“ (P = 0, 005) i „Izbor i primjena lokalnih antibiotika“ (P = 0, 026). Nadalje, u kategoriji tehničkih vještina iz različitih grana dentalne medicine doktori su najzadovoljniji „Oralnom kirurgijom“ (4, 26 ± 0, 85), a studenti „Oralnom medicinom“ (4, 29 ± 0, 89). Usporedbom procjene zadovoljstva između doktora i studenata dentalne medicine naučenim osobnim vještinama za vrijeme studija, doktori dentalne medicine pokazali su nižu razinu zadovoljstva za sve ispitivane kategorije (P ≤ 0, 05). Zaključak: Studenti šeste godine dentalne medicine pokazali su veću razinu ukupnog zadovoljstva od doktora dentalne medicine. Najveće ukupno zadovoljstvo iskazano je u tehničkim vještinama, a najveće nezadovoljstvo zabilježeno je u kategoriji „nemjerljivih vještina” s naglaskom na “Rukovodstvo” i “Upravljanje karijerom” zbog čega se preporučuju promjene u kurikularnom programu dentalne medicine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Dentalna medicina