Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1216951

Odnos dispozicijskog optimizma, dobi i odabira studija studentica pedagogije i ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja


Jukić, Tonća
Odnos dispozicijskog optimizma, dobi i odabira studija studentica pedagogije i ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević: Knjižica sažetaka / Contemporary Themes in Education - CTE 2 In memoriam Professor Emeritus Milan Matijević: Book of abstracts
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 62-63 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1216951 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos dispozicijskog optimizma, dobi i odabira studija studentica pedagogije i ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
(Relationship Between Dispositional Optimism, Age, and Choice of the Study Program of Students of Pedagogy and Early and Preschool Education)

Autori
Jukić, Tonća

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević: Knjižica sažetaka / Contemporary Themes in Education - CTE 2 In memoriam Professor Emeritus Milan Matijević: Book of abstracts / - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 62-63

Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
fokusne grupe ; kombinirana metodologija ; pedagoški djelatnici ; pozitivna očekivanja ; samoprocjenjivanje
(focus groups ; mixed-methods research ; pedagogical workers ; positive expectancies ; self-assessment)

Sažetak
Dispozicijski optimizam kognitivni je konstrukt koji obilježavaju pozitivna očekivanja ishoda u osobnoj budućnosti (Carver i Scheier, 2014). S obzirom na višestruko utvrđene dobrobiti koje ima za fizičku i psihičku dobrobit pojedinca te za njegovu učinkovitost tijekom studija i u radu, dispozicijski optimizam smatra se važnim za osobni i profesionalni razvoj pedagoških djelatnika. Imajući to na umu, cilj ovog istraživanja bio je upotrebom kombinirane metodologije ispitati i razumjeti odnos dispozicijskog optimizma, dobi i odabira studija studentica pedagogije i ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. U istraživanju je sudjelovalo 180 studentica navedenih studijskih programa na Filozofskom fakultetu u Splitu, u dobi od 18 do 55 godina. Primijenjeni su Upitnik općih podataka i Revidirani test životnog usmjerenja (LOT-R) (Scheier, Carver i Bridges, 1994) te Vodič za fokusne grupe izrađen za potrebe ovog istraživanja. U istraživanje se krenulo od dviju nultih hipoteza prema kojima nisu bile očekivane razlike u dispozicijskom optimizmu studentica s obzirom na njihovu dob i odabir studija. Postavljene su hipoteze odbačene jer su se optimističnijima procijenile buduće odgojiteljice i studentice starije od 29 godina. S ciljem dubljeg i obuhvatnijeg razumijevanja dobivenih kvantitativnih pokazatelja, provedene su dvije fokusne grupe s 14 odgojiteljica starijih od 29 godina. Dobiveni rezultati fokusnih grupa obrađeni su kvalitativnom analizom sadržaja te razmotreni u kontekstu važnosti optimizma u radu pedagoga i odgojitelja s posebnim naglaskom na odnos dispozicijskog optimizma, dobi i odabira studija te potrebe daljnjeg istraživanja čimbenika povezanih s dispozicijskim optimizmom pedagoških djelatnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2020-18 - Pedagogija, sport i kreativnost (Jukić, Tonća, VLASTITA-SREDSTVA - Institucijski projekt) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Tonća Jukić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jukić, Tonća
Odnos dispozicijskog optimizma, dobi i odabira studija studentica pedagogije i ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević: Knjižica sažetaka / Contemporary Themes in Education - CTE 2 In memoriam Professor Emeritus Milan Matijević: Book of abstracts
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 62-63 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Jukić, T. (2022) Odnos dispozicijskog optimizma, dobi i odabira studija studentica pedagogije i ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. U: Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević: Knjižica sažetaka / Contemporary Themes in Education - CTE 2 In memoriam Professor Emeritus Milan Matijević: Book of abstracts.
@article{article, author = {Juki\'{c}, Ton\'{c}a}, year = {2022}, pages = {62-63}, keywords = {fokusne grupe, kombinirana metodologija, pedago\v{s}ki djelatnici, pozitivna o\v{c}ekivanja, samoprocjenjivanje}, title = {Odnos dispozicijskog optimizma, dobi i odabira studija studentica pedagogije i ranog i pred\v{s}kolskog odgoja i obrazovanja}, keyword = {fokusne grupe, kombinirana metodologija, pedago\v{s}ki djelatnici, pozitivna o\v{c}ekivanja, samoprocjenjivanje}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Juki\'{c}, Ton\'{c}a}, year = {2022}, pages = {62-63}, keywords = {focus groups, mixed-methods research, pedagogical workers, positive expectancies, self-assessment}, title = {Relationship Between Dispositional Optimism, Age, and Choice of the Study Program of Students of Pedagogy and Early and Preschool Education}, keyword = {focus groups, mixed-methods research, pedagogical workers, positive expectancies, self-assessment}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font