Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1216940

Kreativnost u nastavi engleskoga jezika: (samo)procjene studenata i učitelja


Jukić, Tonća; Knezović, Ana
Kreativnost u nastavi engleskoga jezika: (samo)procjene studenata i učitelja // Acta ladertina, 19 (2022), 1; 7-33 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1216940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kreativnost u nastavi engleskoga jezika: (samo)procjene studenata i učitelja
(Creativity in teaching english language: students' and teachers' (self)assessments)

Autori
Jukić, Tonća ; Knezović, Ana

Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 19 (2022), 1; 7-33

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
komunikacija ; kreativni kurikulum ; nastavnički studiji ; osposobljavanje
(communication ; creative curriculum ; education studies ; training)

Sažetak
Uvriježeno je stajalište da suvremeni odgojno- obrazovni sustav treba pojedinca osposobiti za kritički, kreativan i aktivan odnos prema stalno mijenjajućoj okolini tako što će učitelji stvarati okolinu za učenje koja će učeniku omogućiti konstrukciju i kreativnu produkciju znanja. Također, smatra se da učitelj treba imati pozitivne stavove prema kreativnosti i kreirati nastavu u kojoj će iskazivati svoju kreativnost i primjenjivati strategije učenja i poučavanja povoljne za razvoj kreativnog mišljenja i ponašanja učenika. Za ostvarenje navedenoga, u literaturi se višestruko ističe važnost procesa osposobljavanja budućih učitelja. U radu se prikazuju rezultati istraživanja provedenog na uzorku studenata Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu te učitelja engleskoga jezika zaposlenih u splitskim osnovnim i srednjim školama. Cilj istraživanja bio je utvrditi razlikuju li se ispitanici u samoprocjenama kreativnosti i procjenama mogućnosti iskazivanja kreativnosti u nastavi engleskoga jezika, pedagoške važnosti poticanja kreativnosti u nastavi engleskoga jezika te učestalosti poticanja kreativnosti učitelja u školi i studenata na fakultetu. Krenulo se od pretpostavaka da između studenata i učitelja nema statistički značajnih razlika u navedenim samoprocjenama i procjenama. Provedenim t- testovima za nezavisne uzorke prve tri su hipoteze i potvrđene, dok je odbačena četvrta hipoteza koja se odnosila na razlike u procjenama učestalosti poticanja kreativnosti učitelja u školi i studenata tijekom studija. Ispitivanjem prvih triju hipoteza utvrđeno je sljedeće: studenti i učitelji engleskoga jezika podjednako su se procijenili prilično kreativnima, učitelji su procijenili da mogu, a studenti da će moći prilično izraziti svoju kreativnost u različitim vidovima rada te su obje grupe ispitanika procijenile prilično važnim poticanje kreativnosti u nastavi engleskoga jezika. Ispitujući četvrtu hipotezu, utvrđeno je da se učestalije potiče kreativnost učitelja u školama od kreativnosti studenata na fakultetu, stoga se u radu naglašava potreba većeg poticanja kreativnosti na nastavničkim studijima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2020-18 - Pedagogija, sport i kreativnost (Jukić, Tonća, VLASTITA-SREDSTVA - Institucijski projekt) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Tonća Jukić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

morepress.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Jukić, Tonća; Knezović, Ana
Kreativnost u nastavi engleskoga jezika: (samo)procjene studenata i učitelja // Acta ladertina, 19 (2022), 1; 7-33 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Jukić, T. & Knezović, A. (2022) Kreativnost u nastavi engleskoga jezika: (samo)procjene studenata i učitelja. Acta ladertina, 19 (1), 7-33.
@article{article, author = {Juki\'{c}, Ton\'{c}a and Knezovi\'{c}, Ana}, year = {2022}, pages = {7-33}, keywords = {komunikacija, kreativni kurikulum, nastavni\v{c}ki studiji, osposobljavanje}, journal = {Acta ladertina}, volume = {19}, number = {1}, issn = {1845-3392}, title = {Kreativnost u nastavi engleskoga jezika: (samo)procjene studenata i u\v{c}itelja}, keyword = {komunikacija, kreativni kurikulum, nastavni\v{c}ki studiji, osposobljavanje} }
@article{article, author = {Juki\'{c}, Ton\'{c}a and Knezovi\'{c}, Ana}, year = {2022}, pages = {7-33}, keywords = {communication, creative curriculum, education studies, training}, journal = {Acta ladertina}, volume = {19}, number = {1}, issn = {1845-3392}, title = {Creativity in teaching english language: students' and teachers' (self)assessments}, keyword = {communication, creative curriculum, education studies, training} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • EBSCO Academic Search Premier
  • Academic Search Complete
  • Academic Search Alumni Edition
  • Academic Search Ultimate
  • Central & Eastern European Academic Source (CEEAS)
  • One Belt, One Road Reference Source





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font