Pregled bibliografske jedinice broj: 1216703
Bogatstvo identitetskoga sadržaja u udžbenicima za hrvatsko iseljeništvo
Bogatstvo identitetskoga sadržaja u udžbenicima za hrvatsko iseljeništvo // GASTARBAJTERSKA ISELJENIČKA POEMA – OD STVARNOSTI DO ROMANTIZMA ZBORNIK RADOVA S PRVE MEĐUNARODNE ZNANSTVENO- STRUČNE KONFERENCIJE / Jurić, Tado ; Komušanac, Monika ; Krašić, Wollfy. (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko katoličko sveučilište, 2022. str. 339-353 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1216703 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bogatstvo identitetskoga sadržaja u udžbenicima za
hrvatsko iseljeništvo
(Wealth of identity heritage content in textbooks for
Croatian emigration (diaspora))
Autori
Burai, Renata ; Radoš, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
GASTARBAJTERSKA ISELJENIČKA POEMA – OD STVARNOSTI DO ROMANTIZMA ZBORNIK RADOVA S PRVE MEĐUNARODNE ZNANSTVENO- STRUČNE KONFERENCIJE
/ Jurić, Tado ; Komušanac, Monika ; Krašić, Wollfy. - Zagreb : Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko katoličko sveučilište, 2022, 339-353
ISBN
978-953-8349-40-9
Skup
I. međunarodno znanstveno-stručni skup "Gastarbajterska iseljenička poema - od stvarnosti do romantizma"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2020. - 20.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nacionalni identitet, taksonomija sadržaja, jezične kompetencije, nastava hrvatskoga jezika u inozemstvu, kurikulum, komunikacijski ciklus
(national identity, taxonomy of contents, language competencies, Croatian language instruction abroad, curriculum, communication cycle)
Sažetak
Predmet istraživanja ovoga rada su udžbenici predviđeni za nastavu hrvatskoga jezika u inozemstvu, namijenjeni učenicima I. razine obrazovanja (1.- 4. razred osnovne škole) koje je odobrilo Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske u skladu s Kurikulumom hrvatske nastave u inozemstvu iz 2003: Domovina na dlanu 1, Domovina na dlanu 2 (Alca script, 2014), te Hrvatski u srcu (Školska knjiga, 2016.) i Dobar dan 1 (Školska knjiga, 2008). Metodom analize sadržaja analiziraju se udžbenici koji osim osnova hrvatskoga jezika i književnosti sadrže šire kulturološke teme iz povijesti, zemljopisa te glazbene i likovne umjetnosti. Analizirat će se struktura propisanih udžbenika a posebno sadržaji usmjereni na izgradnju i očuvanje nacionalnoga identiteta učenika u najranijoj formativnoj školskoj dobi. U radu će se ustanoviti taksonomija identitetskih sadržaja i analizirati njihova učestalost u udžbenicima hrvatske nastave u inozemstvu a ujedno će se promatrati aspekti jezičnih kompetencija koji su jedan od ciljeva i osnova nastave hrvatskoga jezika definirani Kurikulumom hrvatske nastave u inozemstvu. Riječ je o pedagoškoj studiji koja propituje obuhvaćaju li u dovoljnoj mjeri ponuđeni sadržaji elemente koji izgrađuju i oblikuju nacionalni identitet kod djece hrvatskih iseljenika.
Izvorni jezik
Hrvatski