Pregled bibliografske jedinice broj: 1216686
Kriza identiteta, anarhizam i odbojna uloga rada
Kriza identiteta, anarhizam i odbojna uloga rada // Poremećaji u ponašanju djece i mladih / Macanović, Nebojša (ur.).
Banja Luka: Centar Modernih Znanja, 2022. str. 13-20 doi:10.7251/ZCMZ0122013M (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1216686 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kriza identiteta, anarhizam i odbojna uloga rada
(IDENTITY CRISIS OF THE YOUNG, ANARCHISM AND THE REPULSIVE ROLE OF WORK)
Autori
Miliša, Zlatko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Poremećaji u ponašanju djece i mladih
/ Macanović, Nebojša - Banja Luka : Centar Modernih Znanja, 2022, 13-20
Skup
7. međunarodna naučna konferencija „Društvene devijacije”
Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 09.09.2022. - 10.09.2022
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
anarhizam, identitet, skeptična generacija, rad, vrijednosti.
(anarchism, identity, the sceptical generation, values, work.)
Sažetak
Današnje adolescente, kao nikada ranije, obiljeţava konfuzija identiteta i uloga u društvu što stvara krizu identiteta, a to je potrebno dovesti u vezu s preferencijama mlade generacije. Vrijednosti su usmjeravajući, pokretački i regulacijski čimbenik u odgoju mladih, a pojavnost skeptične generacije generira krizu odgoja. Iz toga proizlazi da mladi ţive u društvu krize i (socijalnih) rizika koje nisu oni stvorili, ali postaju njihove ţrtve. Zanemarivanjem vrijednosti i potreba mladih stvara se bumerang generacija koja buntom obezvreĎuje autoritete. Anarhizam ima za cilj dokidanje svih oblika dominacije (izvanjskih) autoriteta. U radu se analizira poveznica izmeĎu krize identiteta mladih i anarhističke paradigme odnosa prema radu. Odbojna uloga rada potencijalno vodi konfliktnim stanjima u psihodruštvenom ekvilibriju krize identiteta. Anarhisti nude koncept napuštanja drţave i autoriteta uopće, što ima dalekoseţne sociopedagogijske konsekvence. Paradoks suvremenog društva vidljiv je u zahtjevima da mladi budu odani principima etike rada (upornost, štedljivost, materijalna neovisnost i samostalnost), dok su oni permanentno na marginama društva. Zaključuje se da je posljedica takvog društvenog stanja današnja bumerang i skeptična generacija, a konfuzija uloga izazvala je već i u ranijim razdobljima reakciju prepoznatljivu po anarhističkom buntu i osporavanju svih autoriteta i pokušaju rušenja društvenih institucija. Iz toga proizlazi da fermentirano nezadovoljstvo mlade/izigrane generacije ima potencijal da u Europi ponovi društvene nerede i do potencijalno još rizičnijih oblika destrukcije kod mlade generacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)