Pregled bibliografske jedinice broj: 1216671
Sociopedagoške posljedice stigme i stigmatiziranja
Sociopedagoške posljedice stigme i stigmatiziranja // Odgojno-obrazovne teme, 5 (2022), 1; 133-147 doi:10.53577/oot.5.1.7 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1216671 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sociopedagoške posljedice stigme i stigmatiziranja
(SOCIOPEDAGOGICAL CONSEQUENCES OF STIGMA AND
STIGMATIZATION)
Autori
Čelik, Ana ; Miliša, Zlatko
Izvornik
Odgojno-obrazovne teme (2623-873X) 5
(2022), 1;
133-147
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
demokratsko društvo ; marginalne skupine ; odgoj ; stigmatizacija ; stigme.
(democratic society ; education ; marginal groups ; stigmatization ; stigma.)
Sažetak
Cilj je rada s teorijskog aspekta istražiti i identificirati oblike stigmatizacije koja u konačnici ukazuje na višestruko negativne društvene implikacije. Metodom sekudarne analize i analize sadržaja u radu se problematizira stigmatiziranje u društvenom i pedagoškom kontekstu čije su posljedice osobito negativne za ugrožene i marginalizirane skupine ljudi. Analizom podataka utvrđeno je da nasilje nad mišljenjem ima obilježje bezuvjetne podređenosti pojedinca normama i inim kolektivitetima koji stvaraju stereotipe o drugima i drugačijima kao nepoželjnima te da se stigmatizacija temelji na rasprostranjenim stereotipima koji postaju osnova za isključivanje ili izbjegavanje određene skupine ljudi. Zaključuje se da su u procesu destigmatizacije odgoj i obrazovanje iznimno važan segment u formiranju (ne)humanih društvenih obrazaca ponašanja
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)