Pregled bibliografske jedinice broj: 1216619
Utjecaj inhibitora na aktivnost salivarne amilaze
Utjecaj inhibitora na aktivnost salivarne amilaze // 19. Ružička days - today science - tomorrow industry
Vukovar, Hrvatska, 2022. str. 159-159 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1216619 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj inhibitora na aktivnost salivarne amilaze
(Influence of inhibitors on salivary amylase activity)
Autori
Floreani, Helena ; Muharemi, Teuta ; Hunjadi, Lucija ; Janković, Ivor ; Krnić, Silvija ; Filipović, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
19. Ružička days - today science - tomorrow industry
/ - , 2022, 159-159
Skup
19. Ružička days - today science - tomorrow industry
Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska, 21.09.2022. - 23.09.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
salivarna amilaza, inhibitori, pH
(salivary amylase, inhibitors, pH)
Sažetak
Cilj ovog učeničkog istraživačkog rada je poticanje znatiželje za otkrivanjem svijeta oko sebe te osposobljavanje za samostalne aktivnosti učenja i istraživanja. Tijekom izrade ovog istraživanja, učenici su primijenili usvojena znanja naučena u predmetu Kemija, a koja se tiču građe enzima, povezanosti građe sa svojstvima enzima kao i načinima njihove denaturacije. Učenici su se upoznali sa α-amilazom (salivarna amilaza) kao najvažnijim probavnim enzimom sline koji započinje razgradnju ugljikohidrata u usnoj šupljini i želudcu. Provedeni su pokusi prilikom kojih su ispitani čimbenici poput promjene pH i temperature te njihov utjecaj na aktivnost amilaze iz sline. Rezultati su dokazali da enzimi imaju optimalnu temperaturu i pH koji im omogućavaju normalno funkcioniranje te da će ih uvjeti drugačiji od optimalnih u potpunosti inaktivirati.. Svrha je kroz jednostavan pokus povezati postojeća znanja iz područja kemije i biologije. Dobivene rezultate učenici su analizirali te prikazali i predstavili kao rezultate istraživanja drugim učenicima. Učenici su na konkretnom primjeru upoznali znanstvenu metodologiju i organizaciju istraživanja te svladali pojedine tehnike i metode istraživanja. Ovaj rad primjer je dobre prakse kako učenici uče postavljati istraživačka pitanja, predviđati ili postavljati hipoteze, samostalno opažati, razvrstavati, uspoređivati, statistički obrađivati i vrednovati podatke te zaključivati. U ovom istraživačkom radu sudjelovalo je 4 učenika različite dobne starosti. Svaki je učenik imao svoj zadatak za dodatno istraživanje koje su tada zajedno objedinili u cjelovit rad i izložili ostalim učenicima u svojim razredima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Biologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za kemiju
Profili:
Nikolina Filipovic
(autor)