Pregled bibliografske jedinice broj: 1216586
Uloga i kompetencije trenera Univerzalne sportske škole iz roditeljske perspektive
Uloga i kompetencije trenera Univerzalne sportske škole iz roditeljske perspektive, 2022., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1216586 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga i kompetencije trenera Univerzalne sportske
škole iz roditeljske perspektive
(The role and competencies of the coach of the
Universal Sports School from the perspective of
parents)
Autori
Grubišić, Marijan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2022
Stranica
48
Mentor
Žnidarec Čučković, Ana
Ključne riječi
Univerzalna sportska škola, kompetencije, trener
(Universal sports school, competencies, coach)
Sažetak
Djeca od najranije dobi za pravilan psihofizički razvoj trebaju imati zadovoljene temeljne ljudske potrebe, među kojima se potreba za kretanjem navodi kao jedna od najvažnijih. (Findak, Delija, 2001).. Izrazito je važno osigurati djeci dovoljan broj motoričkih podražaja koji su u funkciji maksimalne transformacije sposobnosti jer se propuštene prilike u toj dobi u kasnijim životnim razdobljima teško nadoknađuju. Tjelesno vježbanje od najranije dobi ima niz dobrobiti za djetetov razvoj (Berčić i Đonlić, 2009). Glavni ciljevi tjelesnog vježbanja su poticanje skladnog tjelesnog razvoja, uspješno vladanje motorikom, razvoj osjetilnosti i očuvanje djetetova zdravlja. Upravo se iz tih razloga mnoga djeca se uključuju u program univerzalne sportske škole čiji je program namijenjen djeci predškolske dobi od 4. do 7. godine. U ispunjavanju ovih ciljeva treneri zasigurno imaju središnju ulogu. Osim svoje temeljne uloge, a to je promicanje sudjelovanja u sportu i tjelesnoj aktivnosti poboljšanje učinka sportaša i timova, treneri doprinose razvoju sportaša kao ljudi, stvaranju kohezivnih timova i izgradnji zajednica sa zajedničkim interesom. Primarna misija trenera je pomoći sudionicima u sportu da se razviju ne samo kao sportaši, već i kao ljudi. Kako bi ispunio taj cilj, treneru su potrebne funkcionalne kompetencije i kompetencije vezane uz zadatke koje su potkrijepljene znanjem, promišljanjem i iskustvom. Cilj ovog znanstvenog rada bio je odrediti koje su kompetencije trenera uočljive od strane roditelja, a potrebne i važne u radu s djecom te koje to nisu. Rezultatima je utvrđeno kako roditelji prepoznaju važnost uloge trenera i njegovih kompetencija u radu sa djecom te kao najvažnije kompetencije ističu kompetencije iz kategorije „Izgradnja odnosa“.
Izvorni jezik
Hrvatski