Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1216326

Samoregulacija motivacije studenata psihologije Fakulteta hrvatskih studija


Jurić Vukelić, Dunja
Samoregulacija motivacije studenata psihologije Fakulteta hrvatskih studija // Kroatologija, 13 (2022), 1-2; 217-229 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1216326 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoregulacija motivacije studenata psihologije Fakulteta hrvatskih studija
(Self-regulation of motivation of psychology students at the Faculty of Croatian Studies)

Autori
Jurić Vukelić, Dunja

Izvornik
Kroatologija (1847-8050) 13 (2022), 1-2; 217-229

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
samoregulacija motivacije, akademska efikasnost, akademski uspjeh
(self-regulation of motivation, academic efficacy, academic success)

Sažetak
Motivacijske su komponente, u kombinaciji s kognitivnim dispozicijama za učenje, značajna odrednica akademskoga postignuća. Pritom razlikujemo intrinzičnu motivaciju, usmjerenu na sam proces učenja i rješavanje postavljenih zadataka, i ekstrinzičnu motivaciju, koja podrazumijeva učenje radi dobivanja nagrade ili izbjegavanja kazne. U kontekstu intrinzične motivacije, stalna visoka očekivanja i entuzijazam za obaveze mogu djelovati iscrpljujuće i dovesti do stagnacije i apatije. Cilj je ovoga istraživanja odrediti ulogu samoregulacije motivacije u samoprocjeni akademske efikasnosti i postizanju akademskoga uspjeha te razlike između studenata nižih i viših godina studija u razinama samoregulacije motivacije. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 209 studenata. Primijenjeni su instrumenti: Upitnik samoregulacije – akademska domena (SRQ-A), podljestvica Akademske efikasnosti iz Upitnika sagorijevanja – verzija za studente (Maslach Burnout Inventory – Student Survey, MBI-SS) te prosjek ocjena svih do sada položenih ispita kao mjera akademskoga uspjeha. U kontekstu samoregulacije motivacije, studenti su najviše rezultate postigli u području identificirane regulacije i intrinzične motivacije, a najniže u području eksternalne regulacije. Motivacija je pretežno autonomna neovisno o godini studija. Znanstveni i stručni doprinos istraživačkih nalaza očituju se u mogućnosti primjene utvrđenih spoznaja o ulozi samoregulacije motivacije u akademskom uspjehu u kreiranju primjerenih odgovora na zahtjeve suvremenoga obrazovnoga sustava.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Dunja Jurić Vukelić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jurić Vukelić, Dunja
Samoregulacija motivacije studenata psihologije Fakulteta hrvatskih studija // Kroatologija, 13 (2022), 1-2; 217-229 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Jurić Vukelić, D. (2022) Samoregulacija motivacije studenata psihologije Fakulteta hrvatskih studija. Kroatologija, 13 (1-2), 217-229.
@article{article, author = {Juri\'{c} Vukeli\'{c}, Dunja}, year = {2022}, pages = {217-229}, keywords = {samoregulacija motivacije, akademska efikasnost, akademski uspjeh}, journal = {Kroatologija}, volume = {13}, number = {1-2}, issn = {1847-8050}, title = {Samoregulacija motivacije studenata psihologije Fakulteta hrvatskih studija}, keyword = {samoregulacija motivacije, akademska efikasnost, akademski uspjeh} }
@article{article, author = {Juri\'{c} Vukeli\'{c}, Dunja}, year = {2022}, pages = {217-229}, keywords = {self-regulation of motivation, academic efficacy, academic success}, journal = {Kroatologija}, volume = {13}, number = {1-2}, issn = {1847-8050}, title = {Self-regulation of motivation of psychology students at the Faculty of Croatian Studies}, keyword = {self-regulation of motivation, academic efficacy, academic success} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font