Pregled bibliografske jedinice broj: 1216326
Samoregulacija motivacije studenata psihologije Fakulteta hrvatskih studija
Samoregulacija motivacije studenata psihologije Fakulteta hrvatskih studija // Kroatologija, 13 (2022), 1-2; 217-229 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1216326 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoregulacija motivacije studenata psihologije
Fakulteta hrvatskih studija
(Self-regulation of motivation of psychology students
at the Faculty of Croatian Studies)
Autori
Jurić Vukelić, Dunja
Izvornik
Kroatologija (1847-8050) 13
(2022), 1-2;
217-229
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
samoregulacija motivacije, akademska efikasnost, akademski uspjeh
(self-regulation of motivation, academic efficacy, academic success)
Sažetak
Motivacijske su komponente, u kombinaciji s kognitivnim dispozicijama za učenje, značajna odrednica akademskoga postignuća. Pritom razlikujemo intrinzičnu motivaciju, usmjerenu na sam proces učenja i rješavanje postavljenih zadataka, i ekstrinzičnu motivaciju, koja podrazumijeva učenje radi dobivanja nagrade ili izbjegavanja kazne. U kontekstu intrinzične motivacije, stalna visoka očekivanja i entuzijazam za obaveze mogu djelovati iscrpljujuće i dovesti do stagnacije i apatije. Cilj je ovoga istraživanja odrediti ulogu samoregulacije motivacije u samoprocjeni akademske efikasnosti i postizanju akademskoga uspjeha te razlike između studenata nižih i viših godina studija u razinama samoregulacije motivacije. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 209 studenata. Primijenjeni su instrumenti: Upitnik samoregulacije – akademska domena (SRQ-A), podljestvica Akademske efikasnosti iz Upitnika sagorijevanja – verzija za studente (Maslach Burnout Inventory – Student Survey, MBI-SS) te prosjek ocjena svih do sada položenih ispita kao mjera akademskoga uspjeha. U kontekstu samoregulacije motivacije, studenti su najviše rezultate postigli u području identificirane regulacije i intrinzične motivacije, a najniže u području eksternalne regulacije. Motivacija je pretežno autonomna neovisno o godini studija. Znanstveni i stručni doprinos istraživačkih nalaza očituju se u mogućnosti primjene utvrđenih spoznaja o ulozi samoregulacije motivacije u akademskom uspjehu u kreiranju primjerenih odgovora na zahtjeve suvremenoga obrazovnoga sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija