Pregled bibliografske jedinice broj: 1216309
Zavičajni idiom grada Sinja u govoru učenika 4. razreda u odnosu na jezični standard
Zavičajni idiom grada Sinja u govoru učenika 4. razreda u odnosu na jezični standard, 2022., diplomski rad, Filozofski fakultet, Odsjek za učiteljski studij, Split
CROSBI ID: 1216309 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zavičajni idiom grada Sinja u govoru učenika 4.
razreda u odnosu na jezični standard
(Relation towards the native and standard idiom
among 4th grade students in the city of Sinj)
Autori
Majić, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet, Odsjek za učiteljski studij
Mjesto
Split
Datum
13.07
Godina
2022
Stranica
110
Mentor
Odža, Ivana
Ključne riječi
govorna fluentnost, standardni jezik, učenik, zavičajni idiom
(speech fluency, standard language, student, native idiom)
Sažetak
U radu se ističe važnost njegovanja zavičajnoga govora, ali i to da se ne smije zanemariti usvajanje jezičnog standarda, što je jedan od temeljnih ciljeva nastave Hrvatskoga jezika. Upravo učitelji imaju presudnu ulogu u tome procesu. U radu se ispituje odnos prema zavičajnome i standardnome idiomu među učenicima 4. razreda grada Sinja te fluentnost njihova govornog izričaja. Analizom rasprava na trima nastavnim satima Hrvatskoga jezika utvrđeno je da učenici, ako im nije izričito napomenuto da se moraju izražavati standardnim idiomom, miješaju standard i zavičajni govor. Analizom različitih jezičnih elemenata utvrđeno je da zavičajni idiom prevladava u odnosu na standardni. Miješanje zavičajnoga i standardnoga ukazuje na svijest učenika o važnosti uporabe standardnoga hrvatskog jezika unutar škole. Iako u govornome izričaju učenika preteže zavičajni idiom, analizom određenih komponenata fluentnoga govora, utvrđene su brojne disfluentnosti. Ta činjenica može pomoći učiteljima da, uočavanjem učeničkih pogrešaka, kontinuirano rade na poboljšanju govorne fluentnosti učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija