Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1216171

Percepcija školske klime i prilagodba učenika na školu: usporedba diferenciranog i regularnog obrazovnog modela


Tadić, Valentina
Percepcija školske klime i prilagodba učenika na školu: usporedba diferenciranog i regularnog obrazovnog modela, 2022., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb, Hrvatska


CROSBI ID: 1216171 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percepcija školske klime i prilagodba učenika na školu: usporedba diferenciranog i regularnog obrazovnog modela
(School climate perception and students' school adjustment: comparison of co-education and single- sex education model)

Autori
Tadić, Valentina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet hrvatskih studija

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
29.09

Godina
2022

Stranica
53

Mentor
Brajša-Žganec, Andreja

Ključne riječi
školska klima, prilagodba na školu, diferencirane škole, regularne škole
(school climate, school adjustment, single-sex schools, coeducational schools)

Sažetak
Škola kao specifičan oblik ljudske organizacije u kojoj se odgojem, djetetu prenosi generacijsko iskustvo, ima i vitalnu ulogu u njegovom biopsihosocijalnom razvoju. S obzirom da su dječaci i djevojčice biološki različiti, neki autori smatraju da su im potrebne znatno različite metode podučavanja kako bi učinkovito učili. Na temelju takvog mišljenja osnovane su škole u kojima se dječaci i djevojčice školuju odvojeno. Budući da su takve jednospolne osnovne škole u Hrvatskoj tek nedavno otvorene, ne postoje istraživanja prilagodbe učenika i učenica koji se obrazuju prema diferenciranom modelu. Iz tog se razloga ovim istraživanjem nastojalo utvrditi potencijalne razlike u socijalnoj prilagodbi i školskoj klimi između učenika viših razreda koji se školuju prema diferenciranom modelu obrazovanja i onih koji se obrazuju na regularan način. Osim toga, nastojalo se ispitati i povezanost varijabli percepcije školske klime te prilagodbe na školu pojedinačno za svaku skupinu učenika. U istraživanju koje je provedeno u osnovnim školama na području Grada Zagreba, sudjelovalo je ukupno 120 učenika viših razreda, od kojih njih 73 pohađa dvije privatne diferencirane škole, a 47 dvije privatne škole s regularnim modelom obrazovanja. Percepcija školske klime ispitana je Hrvatskim upitnikom školske klime za učenike, dok je razina prilagodbe učenika na školu mjerena Upitnikom samoefikasnosti za djecu. Provedbom t-testa nezavisnih uzoraka utvrđeno je kako ne postoji razlika u percepciji školske klime između promatranih skupina, ali da se iste razlikuju u prilagodbi na školu, na način da su učenici u školama s regularnim modelom bolje prilagođeni. Osim toga, korelacijskom analizom dokazano je postojanje povezanosti između varijabli školske klime i prilagodbe, kod obiju skupina.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andreja Brajša-Žganec (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tadić, Valentina
Percepcija školske klime i prilagodba učenika na školu: usporedba diferenciranog i regularnog obrazovnog modela, 2022., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb, Hrvatska
Tadić, V. (2022) 'Percepcija školske klime i prilagodba učenika na školu: usporedba diferenciranog i regularnog obrazovnog modela', diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Tadi\'{c}, Valentina}, year = {2022}, pages = {53}, keywords = {\v{s}kolska klima, prilagodba na \v{s}kolu, diferencirane \v{s}kole, regularne \v{s}kole}, title = {Percepcija \v{s}kolske klime i prilagodba u\v{c}enika na \v{s}kolu: usporedba diferenciranog i regularnog obrazovnog modela}, keyword = {\v{s}kolska klima, prilagodba na \v{s}kolu, diferencirane \v{s}kole, regularne \v{s}kole}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Tadi\'{c}, Valentina}, year = {2022}, pages = {53}, keywords = {school climate, school adjustment, single-sex schools, coeducational schools}, title = {School climate perception and students' school adjustment: comparison of co-education and single- sex education model}, keyword = {school climate, school adjustment, single-sex schools, coeducational schools}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font