Pregled bibliografske jedinice broj: 1216068
Primjerenost školskih udžbenika za poučavanje inojezičnih učenika hrvatskoga jezika
Primjerenost školskih udžbenika za poučavanje inojezičnih učenika hrvatskoga jezika, 2022., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1216068 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjerenost školskih udžbenika za
poučavanje inojezičnih učenika hrvatskoga jezika
(Suitability of school textbooks for
teaching foreign language students of the Croatian
language)
Autori
Zorić, Nikol
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2022
Stranica
60
Mentor
Cvikić, Lidija ; Mikulec, Alenka
Neposredni voditelj
Lidija Cvikic
Ključne riječi
inojezični učenici, jezik, školski udžbenici, hrvatski kao ini jezik
(non-native speakers, language, textbooks, Croatian language as non-native)
Sažetak
Učenje jezika je ključan dio intelektualnog sazrijevanja i općenito socijalizacije čovjeka. Određeno je kroz brojne komponente, među kojima su najznačajnije motivacija, kognicija i emocije. U suvremenim programima načina održavanja nastave od učenika se zahtijeva aktivna uloga te je zbog toga važan element uspješnog učenja kvalitetno poučavanje. Međutim, praksa pokazuje kako učiteljima u radu s učenicima ono može biti veliki izazov. Još veći izazov predstavlja rad s inojezičnim učenicima koji se prema važećoj hrvatskoj pravnoj regulativi dijele na djecu državljane Republike Hrvatske koja se vraćaju iz inozemstva, djecu koja su članovi obitelji država članica Europske unije, djecu stranaca s pravom boravka ili prebivališta u Republici Hrvatskoj i djecu pripadnike nacionalnih manjina. S obzirom na to da za njih učenje hrvatskoga jezika predstavlja posebne napore, učiteljima je glavni izazov kako da probude njihov interes za učenje jezika, pronađu prikladne metode za poučavanje inojezičnih učenika te naposljetku ostvare ciljeve i planirane ishode učenja. Nadalje, važno sredstvo učenja jezika predstavljaju udžbenici iz pojedinih nastavnih predmeta te njihova primjerenost za poučavanje inojezičnih učenika hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb