Pregled bibliografske jedinice broj: 1216040
Utjecaj boje i oblika na usmjeravanje pažnje kod promatrača
Utjecaj boje i oblika na usmjeravanje pažnje kod promatrača, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za multimediju, Varaždin
CROSBI ID: 1216040 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj boje i oblika na usmjeravanje pažnje kod
promatrača
(The influence of color and shape on the focus of the
observer's attention)
Autori
Huremović, Ena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za multimediju
Mjesto
Varaždin
Datum
19.09
Godina
2022
Stranica
55
Mentor
Hajdek, Krunoslav
Ključne riječi
vizualna psihofizika ; kompozicije boja ; oblici ; vizualna pozornost
(visual psychophysics ; color compositions ; forms ; visual attention)
Sažetak
Posljednjih godina naša je okolina postala invazivnija i poticajnija nego ikad. Ljudi moraju pažljivo birati što će tražiti u svom pretjerano stimuliranom svakodnevnom životu. Jedni od načina za privući vizualnu pozornost, koji čak mogu prekinuti kognitivni zadatak koji se obavlja, su boja i oblik. Ovaj rad objedinjuje različite podatke koji se tiču percepcije boja i oblika i strukturiran je oko te dvije stavke. U prvom dijelu je kratak uvod u rad gdje se objašnjavaju pitanja kojim ćemo se baviti i iznose se glavni doprinosi ovog rada. Zatim u drugom dijelu objašnjavamo anatomiju i fiziologiju oka. Također razgovaramo i o različitim kongenitalnim ili stečenim patologijama koje oštećuju vid boja. U trećem poglavlju, gledamo kako definirati različite aspekte boje: njezinu fizičku i psihičku percepciju i mjerenje. Nakon toga slijedi poglavlje o oblicima. Posljednji dio je eksperimentalni dio. Tu smo postavili pitanje: privlači li svaki oblik i boja pažnju promatrača na sličan način? Cilj nam je istražiti postoje li boje koje imaju veću vizualnu snagu od ostalih boja i stoga mogu više zaokupiti pozornost promatrača, neovisno o pozadini (npr. boji ili slici). Također raspravljamo na koji je način vizualna pozornost posebno osjetljiva na takve vizualne poruke. Za tu je svrhu razvijen perceptivni eksperiment u kojemu su ispitane preferencije ispitanika i dobivene su čitljive kompozicije boja i oblika. Kao rezultat ovog istraživanja, otkrili smo da boja pozadine, u slučaju nekih boja, nema značajan utjecaj na percepciju vizualne poruke, čak i ako je namijenjena privući i zadržati pozornost promatrača. Oblici, poput trokuta i pravilnih oblika, su se pokazali kao moćan alat za privlačenje pažnje. Postoji znatna razlika u preferenciji određenih oblika ovisno o spolu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti