Pregled bibliografske jedinice broj: 1216020
Supostavna analiza ovladanosti razrednim jezikom studenata i nastavnika engleskoga i njemačkoga kao inoga jezika
Supostavna analiza ovladanosti razrednim jezikom studenata i nastavnika engleskoga i njemačkoga kao inoga jezika // Jezično i izvanjezično u međudjelovanju / Matešić, Mihaela ; Nigoević, Magdalena (ur.).
Zagreb: Srednja Europa, 2022. str. 21-38 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1216020 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Supostavna analiza ovladanosti razrednim jezikom
studenata i nastavnika engleskoga i njemačkoga kao
inoga jezika
(Contrastive Analysis of Mastering Classroom
Language by Students and Teachers of English and
German as a Foreign Language)
Autori
Landsman Vinković, Mirela ; Lütze-Miculinić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezično i izvanjezično u međudjelovanju
/ Matešić, Mihaela ; Nigoević, Magdalena - Zagreb : Srednja Europa, 2022, 21-38
ISBN
978-953-8281-52-5
Skup
XXXIV. međunarodni znanstveni skup HDPL-a: Jezično i izvanjezično u međudjelovanju
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.09.2020. - 26.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
njemački razredni jezik, engleski razredni jezik, jezična kompetencija nastavnika i studenata
(Classroom English - Classroom German - Language Skills of Teachers and Students)
Sažetak
Članak predstavlja supostavnu analizu dvaju istraživanja provedenih među nastavnicima pripravnicima i nastavnicima s višegodišnjim iskustvom njemačkoga odnosno engleskoga kao inoga jezika te studentima završne godine nastavničkoga smjera studija germanistike odnosno anglistike na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Cilj je bio utvrditi njihovu jezičnu kompetenciju s težištem na razini poznavanja razrednoga jezika. Riječ je o posebnom varijetetu standardnoga jezika koji se rabi u razrednim situacijama – bilo primarnima, usmjerenim na ostvarenje nastavnih ciljeva, bilo sekundarnima, koje obuhvaćaju ukupan razredni diskurs. O suvremenosti i važnosti teme za obrazovanje nastavnika svjedoče brojni strani i domaći recentni radovi i istraživanja na temu razrednoga jezika. Istraživanje poznavanja engleskoga razrednoga jezika nadovezuje se na istovjetno istraživanje poznavanja njemačkoga razrednoga jezika kojega su rezultati predstavljeni na 31. međunarodnom znanstvenom skupu Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku (Rijeka 2017). Oba se istraživanja oslanjaju na isti instrument: upitnik i dijagnostički test provjere leksičkih, gramatičkih i pragmatičkih sastavnica razrednoga jezika. Ispitanici su neizvorni govornici njemačkoga odnosno engleskoga jezika kojima je hrvatski materinski jezik. Iz istraživanja su isključeni izvorni govornici engleskoga/njemačkoga jezika jer se smatra se da su ti ispitanici bili neinstitucionalizirano izloženi stjecanju razrednoga jezika u prirodnom okruženju. Supostavna je analiza dvaju istraživanja dovela do sljedećih rezultata: 1. uključivanje istoga instrumenta za jezične parove hrvatski-njemački i hrvatski-engleski pokazalo se korisnim, 2. utvrđena je razina poznavanja razrednoga jezika za njemački i engleski jezik, 3. utvrđena su specifična gramatička, terminološka i pragmatička područja razrednoga jezika koja studentima i nastavnicima njemačkoga i engleskoga jezika predstavljaju poteškoće. Rezultati istraživanja pružaju informaciju o jezično-pragmatičkim sadržajima kojima u izobrazbi budućih nastavnika njemačkoga i engleskoga jezika valja posvetiti posebnu pozornost u vidu izrade prikladnih studijskih programa i nastavnih materijala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb