Pregled bibliografske jedinice broj: 1215974
Karakteristike govornog izričaja kod učenika 4. razreda
Karakteristike govornog izričaja kod učenika 4. razreda, 2022., diplomski rad, Filozofski fakultet, Odsjek za učiteljski studij, Split
CROSBI ID: 1215974 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Karakteristike govornog izričaja kod učenika 4.
razreda
(Speech expression in fourth-grade elementary school
students)
Autori
Kapić, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet, Odsjek za učiteljski studij
Mjesto
Split
Datum
12.09
Godina
2022
Stranica
32
Mentor
Odža, Ivana
Ključne riječi
govorni izričaj, fluentnost, komunikacijska kompetencija, učenici
(speech expression, fluency, communication compentence, pupils)
Sažetak
Komunikacija je dio ljudske svakodnevnice. Komunicirati se može na različite načine. Jedan od načina je i verbalno izražavanje, odnosno govorni izričaj pojedinaca. Za razumijevanje govornog izričaja pojedinca važno je poznavati segmente o kojima ovisi. Govor je spoj glasa i teksta kojima osoba izražava svoje misli i osjećaje. Uspješnost takvog izražavanja ovisi o elementima kao što su govorna fluentnost i komunikacijska kompetencija čije znanje i razvoj doprinosi tečnijem i razumljivijem govornom izričaju. Provedenim istraživanjem koje se temeljilo na analizi snimki govora učenika 4. razreda ustanovljene su karakteristike govornog izričaja kod učenika 4. razreda osnovne škole. Analiza rezultata je pokazala kako se učenici koriste strategijom ponavljanja, ne pokazuju sklonost obogaćivanju rječnika, služe se uglavnom jednostavnijim rečenicama te rijetko koriste sofisticiraniji leksik. Važno je uočiti nedostatke govornog izričaja učenika kako bi se moglo utjecati na njegovo poboljšanje pri čemu učitelji imaju značajnu odgovornost. Učitelji prvenstveno moraju voditi računa o vlastitom govornom izričaju kako bi time utjecali i na govorni izričaj svojih učenika. Uočavanjem tipičnih pogrešaka u govornome izričaja učenika mogu se prilagoditi metode učenja i poučavanja s ciljem poboljšanja govornog izričaja učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija